EMMS en VENO in evenwicht

De heenwedstrijd in Vollenhove werd op spectaculaire wijze gewonnen, na een 3-0 achterstand wist EMMS de wedstrijd om te buigen in een 3-5 uitslag.

Mede door de stevige wind was er nu minder spektakel. EMMS kon niet beschikken over Niek Kosse, Arjan van der Most en vaste spits Yuri Hertsenberg. Dennis Lamberink startte in de punt van de aanval en Jordi van der Heijden keerde terug op zijn vaste positie.

De start was voor beide ploegen moeizaam, VENO trok zich ver terug en loerde op de counter. EMMS had met name moeite met de uitstekende aanvallende middenvelder, met een ziedend schot waarschuwde hij EMMS al.

De thuisclub kwam er af en toe uit en de eerste grote mogelijkheid kwam op naam van Dennis Lamberink, hij wachtte te lang en de uitmuntende sliding van de VENO-verdediger werd beloond.

VENO was gevaarlijk met standaardsituaties en ternauwernood wist EMMS redding te brengen op de lijn. Maurice Kosse zette even later Glenn ter Wielen voor de keeper maar hij schoot de bal op de uitstormende keeper. Maurice Kosse had even later de openingstreffer op zijn schoen, een voorzet van Jordi van der Heijden werd prachtig uit de lucht gehaald maar zijn lob belandde vervolgens in de handen van de doelman.

Tien minuten voor de rust kwam EMMS wederom goed weg, een schot werd van richting veranderd en keeper Bastin Kleinheerenbrink was uit positie, Jordi van der Heijden wist op wilskracht het duel te winnen en de bal net voor de lijn weg te halen.

In een enerverend maar geen hoogstaand duel was EMMS wel de betere maar in de slotfase was het niet nauwkeurig genoeg. Na eerst een waarschuwing van de rechtsbuiten die rakelings voorlangs schoot was het na een uur spelen wel raak voor VENO, redelijk uit het niets kwam de bij vlagen onhoudbare middenvelder door over de linkerflank, met enig geluk kreeg hij de bal mee en klopte Bastin Kleinheerenbrink in de korte hoek.

Vlak na de 0-1 moest EMMS op gelijke hoogte komen, maar toch wel symbool voor deze middag was de levensgrote kans voor Jorunn Kleinheerenbrink, Dennis Lamberink pikte de bal op en gaf de bal uitstekend mee aan Justin Westerbeek, die behield het overzicht en bood Jorunn een niet te missen kans maar hij schoot net naast.

Een kwartier voor tijd kwam dan toch de gelijkmaker, Jorunn Kleinheerenbrink kwam door op de linkerkant en met enig fortuin werd Glenn ter Wielen gevonden en van dichtbij was het voor hem een koud kunstje: 1-1.

Sam Hutten en Bastiaan Anbergen werden in de slotfase nog gebracht voor extra stootkracht, EMMS was beter maar het was oppassen voor de counter. De gevreesde counter kwam vlak voor tijd, het leek een niet te missen kans maar de middenvelder van VENO plaatste de bal op de paal waardoor EMMS toch nog een punt haalde.

Een terechte uitslag, maar beide ploegen schieten er weinig mee op. Zondag 1 maart moet EMMS uit voor de inhaalwedstrijd tegen Drachten.