Spectaculaire derby tussen Dedemsvaart en EMMS blijft onbeslist

Tegen Lemelerveld viel aanvaller Jorunn Kleinheerenbrink uit met een hamstringblessure en is enkele weken uitgeschakeld, basisspeler Erik Kosse was daarentegen ook niet fit genoeg om te starten in Dedemsvaart. Maurice Kosse keerde wel weer terug in de basis.

EMMS, met de in Dedemsvaart woonachtige Jordy van der Heijden, had de opstelling aangepast i.v.m. de speelwijze van SVD. Door het matige veld en de drukte op het middenveld was het veel balverlies van beide kanten. Toch was de eerste kans voor Dedemsvaart direct raak, via de rechterflank kon er voorgezet worden en de spits kopte knap raak in de lange hoek.

EMMS liet de kop niet hangen en binnen een mum van tijd stond het alweer gelijk, Glenn ter Wielen nam de vrije bal en schoot de bal ineens fraai raak in de lange hoek. Het spel golfde op en neer en aanvoerder Knol van Dedemsvaart vuurde van ver en het was aan de vingertoppen van Bastin Kleinheerenbrink te danken dat de bal op de lat belandde.

Bij de tweede kans voor EMMS was het wederom raak, een fraaie combinatie kwam via Maurice Kosse bij de opstomende Bastiaan Anbergen terecht, die behield uitstekend het overzicht en Glenn ter Wielen schoot overtuigend raak 1-2.

In het vervolg van de eerste helft drukte Dedemsvaart steeds meer naar voren en Bastin Kleinheerbrink wist wederom redding te brengen op een poging van Dedemsvaart.

Vlak na de thee kwam Dedemsvaart door nota bene Bastin Kleinheerenbrink terug in de wedstrijd, een indraaiende corner leek eenvoudig te worden gevangen door hem, maar hij liet het leder glippen en de invaller spits was er als de kippen bij om binnen te schieten: 2-2.

Dedemsvaart kreeg steeds meer geloof in een goede afloop en bij EMMS was het veelal balverlies waardoor het amper onder de druk uit kwam. Dit resulteerde halverwege de tweede helft dan ook in de verdiende 3-2, Dedemsvaart kwam door over de linkerflank en de aanvaller bereikte zijn collega voor het doel die geheel vrijstaand de thuisclub op voorsprong schoot.

Uit het niets probeerde Maurice Kosse het nog van afstand, maar zijn harde schot ging via de keeper met enig geluk over het doel. Nadat de lat tweemaal redding bracht voor EMMS was het invaller Gerritsen van Dedemsvaart die het duel leek te beslissen door een counter te benutten, 4-2.

EMMS gaf niet op en probeerde er nog wat van te maken in de slotfase, een indraaiende corner belandde op de onderkant van de lat en ging via de verdediger van Dedemsvaart in het doel. EMMS rook bloed en het was nota bene invaller en tweede elftal speler Robin Eggen die een fantastische voorzet van Jordi van der Heijden wist binnen te glijden en zo het duel op zijn kop gooide.

EMMS kon het meest tevreden zijn met een punt, door een portie wilskracht werd er een belangrijk punt binnen gesleept.