EMMS verliest in Leeuwarden van LAC Frisia

Na één van de langste busritten in de historie van EMMS, moest EMMS aantreden tegen LAC Frisia in Leeuwarden. Emiel Kosse was nog afwezig in de defensie van EMMS, verder geen verrassingen.

Op het kunstgras had de thuisploeg het meest de bal, met enkele technische spelers begonnen ze beter dan EMMS. Het probeerde via de twee pingelaars op de zijkanten kansen te creëren, maar Bastiaan Anbergen en Dennis Lamberink hadden ze aardig in de tang.

Op het begin had EMMS over geluk niet te klagen want tot tweemaal toe behoedde de lat een achterstand. In de omschakeling was het vervolgens af en toe dreigend, Jorunn Kleinheerenbrink werd net op tijd gestuit door de verdediger anders kon het alleen op de doelman af.

Tegen de verhouding in  leek EMMS de mogelijkheid te krijgen om op voorsprong te komen, Glenn ter Wielen werd overduidelijk geschept in het strafschopgebied, maar de zeer matige en bange leidsman durfde de bal niet op de stip te leggen. Tot overmaat van ramp werd LAC Frisia in de omschakeling zeer gevaarlijk en wist er een corner uit te slepen, de corner werd langs Bastin Kleinheerenbrink gekopt. Extra zuur voor EMMS, dat wel nog twee kopmogelijkheden kreeg maar dat kon de keeper niet verontrusten.

Vlak voor de rust bracht de nummer 2 uit de competitie de stand op 2-0, een duidelijk overtreding op het middenveld werd wederom niet bestraft, LAC Frisia wist met de ruimte wel raad en kwam door over de rechterflank, Bastin Kleinheerenbrink wist in eerste instantie de bal goed te keren, de rebound werd tegen de lat geschoten maar de derde poging hobbelde in de lange hoek.

Na rust deed EMMS bij vlagen aardig mee maar LAC Frisia had het betere van het spel, toch had EMMS de kans om er nog een wedstrijd van te maken maar in de afronding faalde het.

Een kwartier voor tijd knikte de aanvoerder van LAC Frisia de 3-0 tegen de touwen door een corner van dichtbij in te knikken. In de slotfase had de thuisclub de score nog uit kunnen breiden maar Bastin Kleinheerenbrink en mede door de aanvallers die vaak voor eigen succes gingen bleef de schade beperkt.

LAC Frisia is één van de topploegen in de competitie, een nederlaag maar uiteraard geen schande. Zondag staat de inhaalwedstrijd tegen mede-titelkandidaat Jubbega op het programma.