EMMS verliest van kampioen WKE’16

Ondanks het ontbreken van Bastiaan Anbergen, Yuri Hertsenberg, Maurice Kosse en Justin Westerbeek liet EMMS zich wel heel eenvoudig naar de slachtbank leiden. De minste wedstrijd van het seizoen kun je wel zeggen, na een kwartier spelen stond het al 2-0 voor WKE’16.

Bij het eerste doelpunt had zowel de EMMS-verdediging als Bastin Kleinheerenbrink agressiever uit moeten komen maar hij gaf de spits van WKE’16 de kans om de bal langs hem te prikken.

De 2-0 was typerend voor het duel, de verdediger kon naar hartenlust ongehinderd het veld oversteken en loste een schot die nog gekeerd werd, maar in de rebound schoot de verdediger alsnog raak.

Erik Kosse, die na het seizoen zijn schoenen aan de wilgen hangt moest het veld verlaten met een hamstringblessure. Het is te hopen dat dit niet zijn laatste wedstrijd was voor EMMS 1.

Renco Boertien was zijn vervanger en trainer Johan Oldekamp besloot Emiel Kosse centraal te laten spelen. Hij stond er nog maar net of de topscorer van WKE’16 was hem de baas, hij draaide eenvoudig weg en maakte de 3-0.

EMMS kreeg de ruimte wel om te voetballen, heel af en toe wel gevaarlijk en in goeden doen kan het WKE’16 ook gewoon kloppen maar vanmiddag zat het er totaal niet in.

Na rust hetzelfde spelbeeld, een groot veld met veel ruimtes waar WKE’16 wel raad mee wist. Vanaf de linkerkant kwam de middenvelder naar binnen en met een schitterend schot maakte hij de 4-0. In het laatste kwartier werd de score nog uitgebreid door wederom spits Henk Bakker die van dichtbij raak kon prikken en oud EMMS-spits Ferdy Poelman die ook nog op het scorebord kwam.

Het lijkt er op dat het seizoen enkele wedstrijden te lang duurt, op basis van het hele seizoen verdient EMMS een plek in de nacompetitie, maar wie bepaalt dat? Zondag de laatste wedstrijd thuis tegen Musselkanaal, dat ruim won van Dalen.