Regioteam speelt dit jaar bij DKB ’44 in De Krim

Het Regioteam van de Gemeente Hardenberg komt dit jaar voor de 10e keer in actie. Voetbalvereniging DKB ’44 treedt op als gastheer.
Naar verwachting wordt de wedstrijd begin juni gespeeld op het sportpark van de jubilerende VV DKB ’44 aan de Horstra’s Wijk in De Krim.

Op dit moment is de tegenstander nog niet bekend. Volgens organisator Johan Gaasbeek is het niet gemakkelijk om een aansprekende tegenstander te krijgen voor een duel tegen het Regioteam. Dat komt mede omdat de reguliere voetbalcompetitie pas eind mei eindigt. ‘Dat maakt de planning van de wedstrijd iets ingewikkelder, maar het komt ongetwijfeld weer goed’, zegt Gaasbeek met een lach.

Tegenstanders
In de negen voorgaande jaren waren de volgende clubs de tegenstander van het Regioteam: Grêmio Porto Alegre (Brazilië); beloften SC Heerenveen; Cruzeiro Esporte Clube (Brazilië); HHC Hardenberg; Cruzeiro Esport Clube (Brazilië); All Stars FC Twente; HHC Hardenberg; Ajax Cape Town (Zuid Afrika) en oud Heracles Almelo
De wedstrijd van vorig jaar tegen oud Heracles in Balkbrug werd met 2-0 gewonnen. In 2014 werd met 0-0 gelijk gespeeld tegen Cruzeiro. In de overige wedstrijden moest het Regioteam het onderspit delven.

Vacature
Medio 2017 werd Eric Lippold aan de staf toegevoegd, maar Lippold heeft niet de ambitie om uiteindelijk het stokje van Gaasbeek over te nemen. Organisator/teammanager Johan Gaasbeek is dan ook nog steeds op zoek naar iemand die – uiteraard na een inwerkperiode – zijn taak binnen het regioteam op termijn wil overnemen.
Na de wedstrijd van 2019 in de Krim, staan de volgende wedstrijden nog gepland: bij Hardenberg ’85 in 2020; bij EMMS in 2021 en bij Kloosterhaar in 2022.

Goed doel
De organisatie heeft met de gemeentelijke voetbalclubs afgesproken dat de verenigingen geen eigen initiatieven gaan ontwikkelen met betrekking tot een gemeentelijk team of een regioteam. De organisatie heeft een formule ontwikkeld voor het regioteam waarbij het idee is om te spelen voor een goed doel. Dat kan zowel een verenigingsdoel, een plaatselijk, een gemeentelijk of een landelijk doel zijn. Één en ander vast te stellen in overleg met de organiserende vereniging.