Straatvoetbal uitslagen

Woensdag 6 juni is op De Kei een voorronde gespeeld van het straatvoetbal. De organisatie was in handen van de Gemeente Hardenberg (Arjan Breukelman en ‘adjudant’ Melvin Hulleman).

Mede in verband met de avond 4 daags was het aantal aanmeldingen minimaal. 3 teams in de categorie 8-10 jaar en 1 team 11-12 jaar. De gemeente heeft aangegeven hier volgend jaar rekening mee te zullen houden. In verband met de hitte werd er uitgeweken van het kunstgras naar het hoofdveld; hierbij werd gebruik gemaakt van de nieuwe pupillen doeltjes (1 bij 3), zonder keeper.

Alle 4 teams speelden tegen elkaar een wedstrijd van 10 minuten. Hierbij werd veel gescoord. De teams werden gecoacht door talrijke fanatieke moeders (ken ze niet allemaal, maar o.a. Marloes van Staalduinen, Petra Mecklenfeld, Mirjam Bruggink, Cindy Spijker en Marja Berg). Aan de zijlijn werd de achterban via de app op de hoogte gehouden van de tussenstanden. Er was zelfs een JCLE jeugdleider aan het scouten… (naam bij de redactie bekend… )

Na de onderlinge partijtjes was het duidelijk: FC de winnaars mochten aantreden tegen de Kwinktoppers X om plek 1 en 2, FC de Kipnuggets tegen de Kwinktoppers Y om plek 3 en 4. FC de winnaars wonnen deze wedstrijd en mogen door naar de regiofinales in Hardenberg voor de categorie 11 en 12 jaar. Ondanks de nederlaag mogen de Kwinktoppers X ook aantreden in de regiofinales; maar dan voor de categorie 8 t/m10 jaar. FC de Kipnuggets legde beslag op de 3e plaats; de Kwinktoppers Y werden 4e.

Al met al een gezellig toernooi dat eind juni wordt voorgezet in Hardenberg; Houdt de regionale krant hiervoor in de gaten.

Bestuur EMMS
(mede organisator)