EMMS 2 promoveert naar 1e klasse!

Gisteren (zondag 10 juni) heeft EMMS 2 zich voor het eerst in de EMMS-geschiedenis (voor zover bekend) weten te plaatsen voor de reserve 1e klasse. In de promotiewedstrijd tegen Sweel 2 werd gewonnen met 3-0. Hoewel de uitslag anders doet vermoeden, was het geen gemakkelijke wedstrijd.

EMMS 2 moest het deze morgen doen zonder drie ‘oudgedienden’. Floris de Weerd was een weekend weg, Martijn Eggen geschorst en Mark Bosman heeft op de zaterdag ervoor een (zware?) knieblessure opgelopen bij een familietoernooi in De Krim. Maar de technische staf (Ben Kleinheerenbrink en Hans Werink) hebben dit keurig weten op te lossen. De afwezige assistent-scheidsrechter Rob Nijkamp werd vervangen door Frans Pieper, die na afloop nog complimenten kreeg van de toegewezen KNVB scheidsrechter.

Onder het oog van talrijke EMMS supporters was het EMMS 2 die een prima geconcentreerde wedstrijd speelden. Vlak voor rust was het Wessel Kriens die met een voortreffelijke redding de bal nog net voor de doellijn wist te stoppen. Op dat moment was het nog 1-0. Achterin werd niets weggegeven en in de voorhoede werden de 3 kansen ook alle 3 benut.

Als ik goed ben geïnformeerd was het 2x Niek Kosse en 1x invaller Tom Schlepers die het net wisten te vinden. Een prima prestatie van EMMS 2 die als een (h)echt team speelden. De leider, trainer en aanvoerder kregen van het bestuur een bos bloemen en natuurlijk een vat bier voor de spelers…..

Na afloop nam aanvoerder Renco Boertien het woord om Mark Bosman en Ben Kleinheerenbrink te bedanken. Beiden stoppen helaas. Op de foto’s is te zien dat ze een fraai shirt en een bos bloemen kregen overhandigd.

Je zult begrijpen dat het nog lang onrustig was op deze stralende zondagmiddag rondom de EMMS-kantine.

Het bestuur wenst de selectie en de technische staf van EMMS 2 heel veel succes toe in het komende seizoen in de reserve 1e klasse.