Afscheid Gerard Averes

Zondag 20 mei was het de laatste wedstrijd van keeperstrainer Gerard Averes. Gerard is circa 15 jaar keeperstrainer geweest bij EMMS en heeft diverse kampioenschappen en een enkele degradatie meegemaakt.

Na de wedstrijd EMMS – OVC’21 werd hij toegesproken door waarnemend voorzitter Herman Spijker (toespraak: zie hieronder). Gerard ontving van het bestuur een cadeaubon. Daarna nam Maurice Kosse, als aanvoerder van EMMS 1, het woord en bedankte ook Gerard voor zijn jarenlange ondersteuning (méér dan alleen keeperstrainer) bij EMMS 1. Als dank kreeg Gerard een mooi ingelijst shirt met zijn naam erop en een bos bloemen.

Gerard bedankt voor alles wat je voor EMMS hebt gedaan!! Veel succes met het vervolg van je ‘carrière’.

Bestuur EMMS

TOESPRAAK

Beste Gerard,

Daar sta je dan. Eindelijk voor het voetlicht om eens aan te horen wat men over jou heeft te zeggen. Als we goed hebben geteld, ben jij 15 jaar keeperstrainer geweest voor de Slagharense keepers en zelfs keepsters. Dat is best lang voor een trainer.

Je bent in 1996 gekomen en bent toen twee jaar bij ons in dienst geweest en dat is kennelijk goed bevallen. In 2005 stond je er weer en knoopte je er 13 jaar aan vast.

Je hebt heel wat keepers opgeleid en begeleid. Onze huidige keeper van het 1e, Bastin, heeft goede ervaringen met jou en is na veel jaren met jou uitgegroeid tot een uitstekende doelman die zich daardoor ook in de kijker speelde bij andere verenigingen.

Je bent een man die enorm prestatiegericht is maar tevens in de begeleiding van waarde bent geweest. Wessel Kriens heb je in een jaar tijd van voetballer omgeturnd tot een verdienstelijke keeper die dit seizoen een waardige vervanger was voor Bastin. Maar door goed op de spelers in te praten liet je merken dat begeleiding ook erg belangrijk is in het trainersvak.

Je bent onlangs nog gehuldigd in Rossum bij RSC waar je al 25 jaar trainer bent en sinds kort ben je zelfs internationaal bezig bij Grün Weiss. Maar je bent niet alleen betrokken bij het voetbalgebeuren. We weten dat jij je enorm inzet voor KIKA. In Langeveen heb je activiteiten en inzamelingen georganiseerd met o.a. de verkoop van armbandjes. Ook bij EMMS heb je een rol gespeeld met die armbandjes waarvan er uiteindelijk nog 500 van zijn verkocht.

Gerard, we vinden je allemaal een erg sympathieke trainer. Je hebt je altijd enorm ingezet en je was bijna altijd ook zondags bij de wedstrijden aanwezig. Dit ondanks je handicap van een onwillige heup die na een operatie niet goed is hersteld.

Mocht je ooit stoppen als trainer, dan kun je jouw tijd altijd nog verder invullen met het fokken van kuikentjes want dat is toch ook een hobby van jou?

Gerard, we wensen jou nog veel gezonde jaren toe en we zien je vast nog wel eens terug op ons sportpark.

Als dank voor je jarenlange inzet voor EMMS willen we jou namens het bestuur een cadeaubon aanbieden.