Verslag 11-11: EMMS/Lutten VR1 – Gramsbergen VR1

Op de elfde van de elfde werd er gespeeld tegen de vrouwen van Gramsbergen, a.k.a. ‘de apen’ . Vorige week een baaldag wegens een groot tekort en vandaag een ruime bezetting voor Harry en Marian. De opstelling: Sharel in de goal, rechts Ilse L, Delisa en Maaike, Daimy. Op het middenveld links Aris, Vivian en onze jarige Jet, Sanne S. Voorin geen verrassingen, Stephanie, Anouk en Ellis.

Winnen is leuk, maar winnen tegen een team wat uit de buurt komt laat de overwinning beter smaken. En andersom ook. Daarom hadden de dames vandaag maar één doel voor ogen; de drie punten op de Kei houden. Het eerste kwartier van de wedstrijd leek het erop dat dit doel niet behaald zou worden. Na een ongelukkige bal vanuit achteren kon de spits van Gramsbergen zo doorlopen naar onze keepster en maakte het openingsdoelpunt. Even een wake-upcall voor de dames in het zwart/rood. Niet veel later bleek dat deze ‘call’ geholpen heeft. Stephanie had zichzelf in een (voor iedereen behalve haar) onmogelijke hoek gewerkt en wist de keepster van Gramsbergen te passeren.

Een paar minuten later liet Ellis zien wat ze in huis had en speelde de defensie van Gramsbergen voorbij, inclusief de keepster. De 2-1 was een feit, nu nog zaak om dit vast te houden. De bal ging rond bij beide kanten, Gramsbergen kreeg veel corners, maar vanuit een corner kwam de counter van de kant van de dames. Stephanie stond linksvoor met de bal en gaf een prima pass op Anouk die alleen haar voet tegen de bal hoefde te zetten en de score verhoogde, 3-1. Met nog een kwartier te spelen, en ongeveer 8 corners al tegen, lukte het Gramsbergen toch om vanuit een corner te scoren, 3-2. Vlak na de aftrap gaf de jarige Sanne S een goede bal op Ellis, die na twee meter lopen een schot op het goal waagde. En met succes, met een prachtige boog en daardoor onbereikbaar voor de keepster in het net, 4-2.

In de rust zijn er aan aantal aanpassingen doorgevoerd: Joyce kwam er voor Vivian in, Aris kwam naast Delisa – Maaike eruit. Daimy schoof een plek naar voren en Nadine nam haar plek over. De eerste minuut was voor de nichtjes; Joyce en Stephanie. Joyce kreeg de bal na de aftrap van Delisa, draaide zich om en gaf een steekpass aan haar nichtje, die (zoals vaak) de bal netjes af wist te werken. De 5-2 zorgde ervoor dat de concentratie iets minder werd aan de kant van onze dames, waardoor Gramsbergen meer en meer op onze helft kon spelen. Gelukkig was de achterhoede wakker en werd de bal meerdere malen door Nadine, Sharel en Ilse L weggewerkt. Sharel had nog een prachtige redding. Ze schoot de bal per ongeluk in de voeten van de tegenstander die na een aanname direct schoot in de verre, lage hoek. Door een mooie duik (en een gratis modderbad) van Sharel zorgde ze ervoor dat de tweede helft haar goal leeg bleef.

Aan originaliteit schiet het soms wat tekort bij de dames, eerst kroop Stephanie de hoek weer in met de bal, gaf de bal voor en wederom stond onze topspits Anouk op de goede plek, 6-2. Toen liep Ellis de achterhoede weer voorbij en scoorde. Voor de verandering dit keer wel met rechts.Vlak voordat Ellis gewisseld werd, liet ze zien dat ze ook dit jaar weer voor de topscoorders-titel gaat. Na goed opbouwwerk vanuit achteren schoot Aris de bal naar rechts waarna Ellis één op één naar de keepster kon lopen, koelbloedig dat ze was zette ze de eindstand neer, 8-2.

Een wedstrijd om trots op te zijn.