EMMS de gelukkigste tegen USV

Na het kampioenschap vorig jaar in de 4e klasse, moest EMMS 1 nu zonder enkele sterkhouders ten opzichte van vorig seizoen aantreden tegen USV uit Nieuwleusen. In het begin van het seizoen heeft EMMS al te kampen met enkele blessures waardoor de selectie vrij krap is.

Het was de vraag hoe EMMS er dit seizoen voor stond. De beginfase was het aftasten voor beide ploegen, de eerste doelpoging kwam op naam van Jord Anbergen, maar hij schoot in de handen van de doelman. Hierna namen de bezoekers uit Nieuwleusen het initiatief over en werd EMMS ver terug gedrukt, halverwege de eerste helft draaide de aanvaller van USV weg maar hij schoot hard voorlangs.

Uit het niets werd EMMS gevaarlijk, Glenn ter Wielen verlengde de bal en Maurice Kosse pikte de bal op en ging richting het doel, hij leek om de doelman heen te gaan maar die torpedeerde hem in het strafschopgebied en een penalty was het logische gevolg. Jord Anbergen ontfermde zich over de bal en schoot de bal ternauwernood binnen 1-0.

Na een goede actie van Jord Anbergen had Maurice de mogelijkheid op de 2-0 maar hij schoot voorlangs. Vervolgens bombardeerde EMMS doelman Bastin Kleinheerenbrink zichzelf tot held van Slagharen, met een viertal formidabele reddingen hield hij EMMS op de been. Helaas moest hij op slag van rust toch capituleren, Henry Bosman kon de bal niet goed wegwerken en de rebound was voor de aanvaller 1-1.

Na rust hetzelfde beeld, via de vleugels probeerde USV gevaarlijk te worden en had kansen op een voorsprong maar telkens was daar weer Bastin Kleinheerenbrink of de uitstekend spelende routinier Erik Kosse. USV dacht recht te hebben op een strafschop, maar de aanvaller raakte zelf grotendeels uit balans waardoor de perfecte scheidsrechter het terecht wegwuifde. Gaandeweg de tweede helft ging het steeds meer gelijk op en kon de wedstrijd alle kanten op. De energie verdween langzamerhand bij beide elftallen waardoor de ruimtes groter werden. De moegestreden jongelingen Glenn ter Wielen en Justin Westerbeek werden vervangen voor Sander Pater en reservekeeper/wisselspeler Wessel Kriens om de ruimtes uit te buiten.

Tien minuten voor het einde ging EMMS er dan toch nog met de winst vandoor, Jord Anbergen gaf de bal op Wessel Kriens, de verdediger tastte compleet mis en met een fraaie stift schonk hij EMMS niet geheel terecht toch nog de winst. Een boeiende kraker op De Kei, waar voor EMMS nog voldoende punten zijn om zich te verbeteren. De eerste winst is een feit. Door activiteiten op het sportpark van Gieten (Superprestige Gieten) kan daar niet gespeeld worden, daardoor speelt EMMS zondag wederom een thuiswedstrijd.