Familietoernooi 2017

Op donderdag 25 mei, Hemelvaartsdag, vindt het jaarlijkse Familietoernooi van v.v. EMMS plaats. Dit jaar wordt er gespeeld in 7-tallen op halve velden. We hopen natuurlijk op mooi weer en veel publiek! Hieronder nog enkele aandachtspunten, de spelregels en het speelschema!

• I.v.m. de te verwachten drukte het verzoek aan de voetballers/bezoekers uit Slagharen e.o. om zoveel mogelijk per fiets naar het sportpark te komen
  • De verteringen (fris, bier en snacks e.d.) dienen met munten betaald te worden. De koffie/thee kan ‘gewoon’ betaald worden (€ 1,00)
  • De munten zijn in de kantine te koop en de overgebleven munten kun je na afloop weer inwisselen

Spelregels 7 x7 (vanuit KNVB)

Spelersaantal:
Er wordt 7 tegen 7 gespeeld. Een complete ploeg in het veld bestaat uit een doelman en 6 veldspelers. Het minimum aantal spelers is vijf inclusief doelman.

Wissels:
Er mag doorlopend gewisseld worden met een maximum aantal van vijf spelers is toegestaan, hetgeen betekent dat het aantal malen dat men doorwisselt onbeperkt is.

Wedstrijdduur:
De speelduur voor wedstrijden in toernooivorm is het uitgangspunt 1 x 15 minuten, er word niet gewisseld van speelhelft. Bij gelijkspel in de poule gelijk shout out (vanaf ong 15 meter). winnaar 3 punten verliezer 0. Bijv 1-1 word dan 2-1 voor de winnaar.

Doel:
De doelen zijn voorzien van een doelnet en hebben een voorkeurafmeting van 5 x 2 meter. De vereniging kan gebruik maken van de bestaande E- en F-pupillendoeltjes. De doelen dienen conform de vastgestelde instructies vastgezet te worden.

Veldafmeting:
Het veld is +/- 50 meter breed en +/- 65 meter lang. De KNVB adviseert om op een half voetbalveld te spelen.

Wedstrijdbal:
Er wordt gespeeld met balgrootte nummer 5, gewicht min. 370 gram.

Scheidsrechter:
De wedstrijden worden geleid door een door de organisatie aangewezen scheidsrechter.

Assistent scheidsrechter:
Er wordt niet gespeeld met assistent-scheidsrechters (grensrechters).

Spelregels:
Voor 7×7 voetbal hanteert men de normale spelregels veldvoetbal. Zo moet de bal bijvoorbeeld worden ingegooid en mag de keeper de bal na een terugspeelbal niet met de handen oppakken. Wel zijn er een paar uitzonderingen:

Spelbegin
• De aftrap begint of wordt na een doelpunt hervat in het midden van het speelveld. De tegenpartij moet een afstand van minimaal 8 meter in acht nemen.
• Buitenspel: Deze regel is niet van toepassing.
• Strafschop: De afstand doellijn – penaltystip bedraagt 8 meter.
• Hoekschoppen: Hoekschoppen worden vanaf de hoekpunten genomen.
• Wisselen: Er mag doorlopend worden gewisseld.
• Sliding: Deze is niet (meer) toegestaan bij het 7×7 voetbal*

Gelijke stand in de poule:
Wanneer twee ploegen gelijk eindigen in hun poule, dan zijn de volgende uitgangspunten doorslaggevend:
• het doelsaldo. Indien wederom gelijk, dan:
• het onderlinge resultaat. Indien gelijk, dan:
• het aantal gescoorde doelpunten.
• Leveren deze drie punten nog geen winnaar op, dan brengen vijf strafschoppen de beslissing. Is er na vijf strafschoppen nog geen beslissing gevallen, dan wordt er om-en-om een strafschop genomen totdat er een beslissing valt.

Wedstrijd- en toernooileiding:
In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijd- of toernooileiding.

[table id=1 /]