EMMS 2 sluit competitie af met een klinkende overwinning

EMMS 2 doet haar sportieve plicht door het laag geklasseerde Wacker voetballes te geven, 4-0 was de eindstand. Het was alweer even een aantal weken geleden dat EMMS 2 haar laatste thuiswedstrijd had gespeeld. Op de onneembare vesting sportpark De Kei had de formatie van Wacker uit de Wijk geen kans en krijgt 4 doelpunten om de oren.

Het duo BH moesten het nog doen zonder de geblesseerden captain Renco Boertien, Arjan van der Most en Gerhard Hein. Ook Sander Pater is toegevoegd aan de ziekenboeg. Gelukkig waren er ook weer een aantal jongens terug waaronder Thomas v.d. Berg en Bryan Arkes. Onze keeper van vandaag was Wessel “David Seaman” Kriens. Met een verrassende 4-4-2 opstelling mochten “onze jongens” het vandaag laten zien.

EMMS 2 begon prima aan de eerste helft. Het voetbal, zoals EMMS 2 dit het overgrote deel van het seizoen heeft gevoetbald, kwam eindelijk weer een beetje terug. Met een hoog tempo werd de defensie van Wacker zoek gespeeld. Dit leverde na circa 6 minuten direct een goal op. De goedlopende tandem Eggen-Eggen wisten elkaar dit keer ook te vinden. Een assist van Martijn op “Eitje” leverde de 1-0 op. De 2-0 duurde niet veel langer. Na circa 20 minuten was het Justin “Joestin” Westerbeek welke eindelijk een keer mocht opkomen vanuit de defensie. Met een ferme pegel werd de keeper verschalkt, wat direct de ruststand betekende.

Het eerste bedrijf van de 2e helft was van een wat lager niveau. EMMS liet de teugels wat vieren, echter kwam het geen moment in de problemen. In de 69e minuut (ja, ja zo lang hield Kerwin het al vol) was het Kerwin Jansen die de 3-0 aantekende. Met een prima pegel vanaf “randje 16” liet de goed spelende Kerwin de keeper aan de grond genageld staan. Na de 3-0 kwam EMMS wat beter in haar spel. Het slotakkoord was voor Martijn Eggen die op aangeven van Tom Schlepers raak mocht schieten.

EMMS 2 mag zich gaan opmaken voor de dik verdiende nacompetitie. Nadat EMMS 2 vorig jaar gepromoveerd is uit de reserve 4e klasse, mag het dit keer proberen om door te stomen na de reserve 2e klasse. Zondag 21 mei aanstaande wacht de eerste wedstrijd van het tweeluik met GVAV Rapiditas uit Groningen. Deze wordt om 11:00 uur gespeeld op sportpark De Kei. De return volgt op Hemelvaartsdag in het mooie Groningen. Als EMMS dit winnend afsluit dan is het al gepromoveerd naar de 2e klasse. Indien EMMS 2 dit verliest krijgt het een herkansing op 28 mei en 5 juni. EMMS 2 hoopt op een fanatieke supportersschare, zodat het historie kan schrijven. Volgens de geleerden is het EMMS 2 namelijk nog nooit gelukt om in de reserve 2e klasse terecht te komen…