EMMS 2 draait warm voor nacompetitie

In Meppel heeft EMMS 2 met 0-5 gewonnen bij MSC. Na een 0-2 ruststand liepen de bezoekers in de tweede helft eenvoudig uit naar 0-5. Als de roodhemden iets zuiniger geweest waren met de kansen had het gemakkelijk in de dubbele cijfers kunnen komen. Na de wedstrijd bleek dat ook SV Dedemsvaart zijn wedstrijd had gewonnen, waardoor zij het kampioenschap definitief veilig stelden.

Zonder de geblesseerde keeper Gerhard Hein en aanvoerder Renco Boertien en om diverse redenen andere afwezigen Elroy Mecklenfeld en Bryan Arkes, was vandaag onder perfecte weersomstandigheden MSC in Meppel de tegenstander. MSC is de hekkensluiter en werd eerder thuis al ruim verslagen. Door de afwezigheid van Gerhard, koos het duo BH vandaag voor Kerwin Jansen in het doel. Een rol die de UWV-er geweldig moest liggen, aangezien het geen loopwonder is.

De opstelling was uiteindelijk: Jansen; Bas Hein, Mark Bosman, Marco Werink, Ronald van der Felz; Martijn Eggen, Floris de Weerd ©, Thomas van den Berg; Tom Schlepers, Niek Kosse en Sander Pater.

Vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk dat hier vandaag gewonnen moest worden. MSC hing ver terug en gaf EMMS de gelegenheid vrij te voetballen. Aanvankelijk maakte de nummer 2 van de ranglijst hier weinig gebruik van, al creëerde het wel kansen. De ruimtes lagen met name op de flanken, waar Pater en Schlepers veel diepgang hadden. Na een paar plaagstootjes van EMMS, was het Tom Schlepers die de openingstreffer liet aantekenen. Een goede steekbal van Eggen werd verkeerd aangenomen door Pater. Met een gelukje kwam de bal bij Schlepers, die niet twijfelde en de bal achter de doelman schoot: 0-1.

Niet lang daarna was het een andere ‘skotel’ die de 0-2 liet aantekenen. Thomas van den Berg zorgde voor de veilige voorsprong met een droge schuiver in de verre hoek. Grote kansen waren in het vervolg niet besteed aan Thomas, Sander Pater en Niek Kosse. Hierdoor was de 0-2 ruststand maar een magere afspiegeling van de kansenverhouding. MSC stelde er namelijk niets tegenover. Doelman Kerwin Jansen had zodoende een rustige ochtend.

Met drie wijzigingen (Robin Eggen voor Pater, Justin Westerbeek voor Van der Felz en Arjan van der Most voor Kosse) begon EMMS aan de tweede helft. In die tweede helft hielden de gastheren open huis. EMMS maakte hiervan maar minimaal gebruik. Eerst was het Martijn Eggen die op aangeven van broer Robin de 0-3 maakte. Dit samenspel herhaalde zich even later, toen opnieuw Martijn eindstation was van een mooie aanval en assist van Robin: 0-4. Gedurende de tweede helft liet EMMS veel kansen liggen. Met name Pater en Robin Eggen lieten vele kansen onbenut.

Toch kwam er nog een (prachtig) doelpunt bij. Een fantastische voorzet van Pater (eindelijk…) kwam precies op het hoofd van Arjan van der Most die de lederen knikker tegendraads tegen de touwen kopte: 0-5! MSC stelde hier absoluut niets tegenover in aanvallend opzicht. Doelman Jansen had zelf gedurende de tweede helft nog tijd om in de bosschage ‘even de piepers af te gieten’, terwijl het spel zich op de andere helft afspeelde.

Zo bleef het bij 0-5 en kon EMMS weer 3 punten bijschrijven. In De Wijk wist ondertussen SV Dedemsvaart 2 met 1-5 te winnen bij Wacker, waardoor het met nog één wedstrijd te spelen niet meer te achterhalen is. Vanaf deze zijde willen we de buurman feliciteren met het verdiende kampioenschap. EMMS 2 kan zich nu opmaken voor de nacompetitie op zaterdag 20 en donderdag 25 mei (Hemelvaart). De tegenstander komt uit het hoge Noorden, maar wie dit zal zijn wordt binnenkort bekend. Voor EMMS rest nog één competitiewedstrijd, komende zondag thuis tegen Wacker.