EMMS op rand van kampioenschap

De vertrekkende basiskracht Sebastian Kleinheerenbrink was geschorst voor het cruciale duel tegen EHS’85, de vorige week uitstekend ingevallen Jerry Poel nam zijn plek in en deed dit met verve. Keeper Bastin Kleinheerenbrink was ziek en werd vervangen door Wessel Kriens, Yuri Hertsenberg zat nog in Cuba.

De beginfase van het duel was duidelijk voor EMMS, het was eigenlijk wachten op de voorsprong van de thuisclub. Het eerste wapenfeit kwam van afstand maar Maurice Kosse schoot de bal in de handen van de doelman. EMMS was sterk aan de bal in het eerste kwart van het duel, maar de zoveelste standaard situatie was beslissend bij de openingstreffer. Een corner van Henry Bosman kwam bij Ewout Arkes terecht en op artistieke wijze maakte hij zijn eerste doelpunt van het seizoen.

EMMS zette door en na een half uur op de klok werd het pas 2-0. Maurice Kosse werd ingespeeld door Jerry Poel, probeerde het van afstand en schoot de bal kiezelhard achter de doelman. EHS’85 kwam er eigenlijk niet aan te pas maar was wel dodelijk effectief, één moment van onachtzaamheid zorgde voor de aansluitingstreffer. De aanvaller werd richting Wessel Kriens gestuurd en passeerde hem. EMMS was het even kwijt en vlak na de 2-1 werd EHS’85 weer gevaarlijk maar nu was het niet raak. Vlak voor rust ging Glenn ter Wielen op avontuur, maar zijn knappe schot werd ternauwernood gekeerd door de doelman.

Na de thee verzuimde EMMS om EHS’85 op ruime achterstand te zetten, want goede kansen waren niet besteed aan Henry Bosman, Jord Anbergen en Maurice Kosse. De uitstekend spelende Ewout Arkes en backs Emiel Kosse en Bastiaan Anbergen hadden de aanvallers in de tang waardoor Wessel Kriens bijna niets te doen had in de tweede helft.

De tandem Jord Anbergen – Maurice Kosse besliste het duel halverwege de tweede helft, een goede combinatie werd door eerstgenoemde keuring afgewerkt. Jord Anbergen bracht zijn seizoenstotaal even later op 27 na een uitstekende counter en goed voorbereidend werk van Dennis Lamberink. Zijn broer Bastiaan Anbergen, doorgeschoven naar het middenveld deed ook zijn duit in het zakje, zijn afstandsschot ging via de verdediger over de doelman 5-1. Het slotakkoord was voor aanvoerder Maurice Kosse, een vrije bal van Henry Bosman werd binnen geknikt 6-1.

Een duidelijke overwinning, die ook in de dubbele cijfers had gekund. EMMS is nog twee punten nodig voor het kampioenschap, de eerste en hopelijk laatste horde is laagvlieger Zwartemeerse Boys. We hopen op veel ‘rood-witte’ supporters om de ploeg te steunen richting de titel.