EMMS legt Schoonebeek over de knie

De spoeling bij de selectie van EMMS wordt met de week dunner, deze week werden daar Erik Kosse en Jeffrey Klok aan toegevoegd. Yuri Hersenberg is nog op vakantie. Dit betekende dat Renco Boertien en Sander Pater werden overgeheveld van het tweede elftal. Emiel Kosse keerde terug in het basiselftal en de ‘vaste’ voorhoede mocht starten waardoor Dennis Lamberink achter de spits ging spelen.

EMMS domineerde zoals verwacht het veldspel maar Schoonebeek liet zich gelden in de counter, met name de backs van EMMS hadden veel balbezit maar het had moeite om zich door de defensie van Schoonebeek te spelen. Het had na een kwartier al wel voor moeten staan, Maurice Kosse zijn lob ging over het doel en Jord Anbergen kopte de bal in de handen van de doelman.

De grootste en enige kans van Schoonebeek kwam na een half uur spelen, de snelle aanvaller ging alleen op doelman Bastin Kleinheerenbrink af maar die hinderde de aanvaller net genoeg zodat hij vanuit een moeilijke hoek moest schieten, de rebound werd vervolgens met een weergaloze sliding van Bastiaan Anbergen van de lijn gehaald.

Hierna was het verzet van Schoonebeek al gebroken en was het echt wachten op de 1-0, dit was een cadeau van de Drentse formatie. De bal werd in de voeten gekopt van Jord Anbergen en de veel scorende Anbergen faalde niet.

Maurice Kosse kreeg vlak voor rust een goede mogelijkheid om te scoren maar trof de keeper, de rebound werd vervolgens door de goed aanwezige Glenn ter Wielen in het zijnet geschoten. De defensie van EMMS stond weer ouderwets als een huis, de mandekkers hadden hun tegenstander op één moment na in de tang en dit leidde er toe dat EMMS naar hartenlust kon aanvallen.

Tien minuten na rust werd dan eindelijk de score uitgebreid, Maurice Kosse zette Jord Anbergen voor de keeper en hij chipte de bal over de uitkomende doelman. Vervolgens verzuimde EMMS en had het ook pech om er een monsterscore van te maken, Erik Hein raakte kiezelhard de deklat en Maurice Kosse zijn lob belandde ook op het aluminium.

Tien minuten voor tijd voltooide topscorer Jord Anbergen zijn hattrick, de uitstekend en dominant ingevallen Jerry Poel stak de aanvaller richting de keeper en met zijn derde van de middag besliste hij het duel. Vijf minuten voor het eind van de wedstrijd richtte Maurice Kosse de aandacht op zich met een schitterend doelpunt, vanaf de middenlijn zag hij de doelman te ver voor zijn doel staan en zo bracht hij de eindstand op 4-0.

Nog vier wedstrijden te gaan en 8 punten voorsprong, zondag komt het in topvorm verkerende EHS’85 op bezoek, EHS’85 is al elf wedstrijden ongeslagen en wist van alle concurrenten van EMMS te winnen.