EMMS loopt uit op concurrentie

Glenn ter Wielen, al enige tijd last van zijn rug moest afhaken voor de wedstrijd tegen DVC’59. Erik Kosse, hersteld van zijn blessure keerde terug in de basis waardoor Ewout Arkes doorschoof naar het middenveld. Yuri Hertsenberg startte op de flank.

EMMS was vanaf het begin af aan de betere ploeg, de thuisclub uit Nieuw-Dordrecht zakte in en gokte op de counter. Routinier Erik Hein was in de beginfase het meest dreigend met harde afstandsschoten maar de keeper redde steeds. Enkele hachelijke momenten voor het doel van DVC’59 brachten nog niet het gewenste resultaat. EMMS had verreweg het meeste balbezit maar het ontbrak aan creativiteit en finesse om echt gevaarlijk te worden.

Na een half uur spelen leek het er op dat EMMS dan toch haar verdiende doelpunt had, een corner werd verlengd en de verdediger van DVC’59 raakte de bal verkeerd en schoot de bal in eigen doel. Zijn collega werkte de bal overduidelijk achter de lijn weg, maar de scheidsrechter stond niet in de positie om het goed te kunnen beoordelen dus bleef het tot de rust 0-0.

Na rust hetzelfde spelbeeld, EMMS wat aandrong en DVC’59 wat probeerde tegen te houden. De supporters moesten wachten tot halverwege de tweede helft toen EMMS eindelijk de ban brak, Bastiaan Anbergen stoomde op, speelde Maurice Kosse in en met een knappe steekpass werd Bastiaan Anbergen in het strafschopgebied gevonden en hij schoof de bal koel onder de doelman door. Het tweede doelpunt van de vice-aanvoerder van v.v. EMMS.

Vijf minuten later besliste EMMS het duel definitief, Henry Bosman legde een vrije bal op het hoofd van de kleinste man van het veld Jord Anbergen en die knikte prachtig de bal in de lange hoek, ook alweer zijn 20e van het seizoen. In de slotfase bloedde het duel dood en bleef het bij een 0-2 overwinning.

De twee concurrenten van EMMS, Weerdinge en HOC verloren beiden zeer verrassend en zo breidde EMMS de marge uit naar respectievelijk 8 en 9 punten. Zaterdagavond(!) om 18.30 uur speelt EMMS eindelijk weer een thuiswedstrijd, hekkensluiter KSC komt dan op bezoek.