Ploeterend EMMS 2 pakt wederom 3 punten

Op een onwies(ter) slecht veld heeft EMMS 2 wederom de volle 3 punten meegenomen naar sportpark De Kei. Uit bij Wijster 2 wist EMMS al ploeterend de overwinning over de streep te trekken. Hiermee wordt alweer de 10e zege op rij gepakt door de mannen van BH.

Nadat onze wedstrijdsecretaris Anton de Vent voor de zekerheid nog even een belletje had gepleegd naar de consul van Wijster, zetten de mannen van Ben en Hans koers richting de groene graslandjes van Wijster. Eenmaal aangekomen bij Wijster was al snel duidelijk waar de afgelopen jaren het meest in was geïnvesteerd, aangezien de kleedkamers er nog mooier bij stonden dan de gemiddelde woning in Wijster. Vandaag had de combi BH maar liefst 15 spelers tot hun beschikking. Dennis Lamberink mocht dit keer vanuit het 1e met het 2e meedoen. Terwijl Elroy Mecklenfeld de omgekeerde weg bewandelde.

De volgende opstelling werd uit de hoge hoed getoverd door de technische staf:

Belabberd. Zo mochten de eerste minuten wel omschreven worden. Op het belabberde slechte veld werd er belabberd voetbal gespeeld door beide teams. Dit resulteerde voor EMMS 2 helaas al snel in een tegentreffer. Na een lakse pass van Arjan van der Most, was het de mid-mid van Wijster die de bal onderschepte en deze via de spits achter keeper Gerhard Hein werkte. Na deze 1-0 begon EMMS 2 wel wat beter te voetballen, echter zakte het de gehele 1e helft door de ondergrens heen. Een aantal grote kansen werden om zeep geholpen door de manschappen van BH en de 1-0 was dan ook de ruststand.

EMMS 2 wist dat het vandaag geen averij kon oplopen tegen Wijster en moest dan ook alle zeilen bijzetten om de 3 punten binnen te harken. De 2e helft zette EMMS meer druk op de tegenstander en probeerde het met hard werken de wedstrijd naar zich toe te trekken. Duels werden gewonnen en de 1-1 kon dan ook niet lang uitblijven. Nadat Robin “Eitje” Eggen zijn zoveelste kans (vanaf elf meter) had gemist was het libero Justin Westerbeek die één minuut na de gemiste penalty vanuit een corner de bal hard de touwen in joeg.

Na de 1-1 drukte EMMS 2 en was het de ingevallen Sander Pater die na goed voorbereidend werk van Dennis Lamberink de 1-2 op het scorebord zetten. In de 2e helft was het alsmaar eenrichtingsverkeer richting het doel van Wijster. Door een aantal goede reddingen van de goed spelende keeper van Wijster bleef het tot de 85e minuut bij 1-2. Toch was het “Eitje” die de 1-3 er alsnog in knalde. Tevens was dit de eindstand.

“Gillette” speler van de week was dit keer Ronald van der Felz. Ronald gefeliciteerd met deze schitterende prijs!

Door deze overwinning staat EMMS 2 nu bovenaan de ranglijst met een wedstrijd meer op directe concurrent Dedemsvaart 2. Het is zaak voor EMMS 2 om de slechte wedstrijd gauw te doen vergeten en met goed trainen de komende weken de basis te leggen voor het kampioenschap. Komende zondag wacht een uitwedstrijd naar het laag geklasseerde Trinitas. Echter, tegen een laag geklasseerd elftal kun je zomaar het kampioenschap vergooien…