Weinig spektakel bij zakelijke overwinning EMMS

Jeffrey Klok moest vanwege een schorsing de wedstrijd tegen DSC’65 missen, de redelijk herstelde Ewout Arkes keerde direct terug in de basis. Erik Kosse ook hersteld van een kuitblessure, startte op de bank. Verder geen verrassingen in de basiself van de Slagharenaren.

EMMS startte het duel beter dan thuisclub DSC’65, de koploper had het balbezit maar het ontbrak aan de laatste eindpass dat het echt gevaarlijk werk. Glenn ter Wielen snelde diverse malen langs zijn tegenstander maar zijn voorzet werd telkens onderschept door de verdedigers. Yuri Hertsenberg en Maurice Kosse waren enkele malen dreigend maar hun schoten waren een prooi voor de doelman. DSC’65 probeerde het noodgedwongen via de counter maar echt gevaarlijk werd het niet.

Halverwege de eerste helft kwam EMMS verdiend op voorsprong, Jord Anbergen speelde Maurice Kosse in en die gaf een prachtige steekpass op Jord Anbergen en die stak de bal koeltjes langs de keeper. DSC’65 leek tien minuten na de openingstreffer op gelijke hoogte te komen, de sterke en redelijk snelle spits werd de diepte ingestuurd in buitenspelpositie, de zeer matige scheidsrechter liet onbegrijpelijk doorspelen maar de spits schoot op de binnenkant van de paal.

Vlak na deze kans was het EMMS die de 0-2 maakte, Sebastian Kleinheerenbrink gaf de bal over de verdediging op Glenn ter Wielen en die schoot de bal ineens voor en Maurice Kosse knikte bij de eerste paal raak.

Na rust moest EMMS tegen de wind in en dit zorgde voor een superslechte tweede helft, laksheid bij Erik Hein leidde direct na rust een levensgrote kans in voor de thuisclub, de aanvaller ging alleen op doelman Bastin Kleinheerenbrink af maar de aanvaller schoot de bal hard over het doel. Trainer Bert Hendriks koos ervoor om meer fysiek te brengen met Elroy Mecklenfeld en Erik Kosse om de overwinning veilig te stellen en dit pakte goed uit.

Hierna was het voornamelijk duels, strijd en van fatsoenlijk voetbal geen sprake. Het enige noemenswaardige de tweede helft was dat DSC’65 vanuit stilstaande situaties probeerde gevaarlijk te worden en dat Maurice Kosse nog een keer de keeper trof. Het gaat om de punten en dat is gelukt. Zondag staat er wederom een uitwedstrijd op het programma, dan moet EMMS naar DVC.