EMMS wint ruim van Ruinen

In januari speelde EMMS op het kunstgras tegen Ruinen, toen werd er moeizaam met 2-0 gewonnen. De herstelde Glenn ter Wielen keerde terug in de basis ten faveure van de niet fitte Jorunn Kleinheerenbrink. Verder geen verrassingen in het elftal.

De wedstrijd was nog maar net begonnen of de bezoekers uit Slagharen konden al juichen, Glenn ter Wielen snelde over de zijkant, zocht Jord Anbergen maar die liet de bal slim lopen voor de opstomende Jordi van der Heyden en die schoof beheerst de 0-1 binnen. Ruinen liet zich zeker niet onbetuigd door met vier man in de voorste linie te spelen en dit leidde tot onduidelijkheid bij EMMS.

Enkele minuten na de openingstreffer kwam Ruinen dan ook verdiend op gelijke hoogte, de bal werd niet goed verwerkt door EMMS en de aanvaller kon uithalen. De bal werd nog gekeerd door Bastin Kleinheerenbrink maar in de rebound was het alsnog raak.

Het spel golfde op en neer en beide ploegen lieten veel ruimtes aan de tegenstander. EMMS wist daar het meest gebruik van te maken want na een kwartier spelen was het al 1-2, wederom Jordy van der Heyden werd gevaarlijk, zijn schot trof geen doel maar Yuri Hertsenberg was er als de kippen bij om van dichtbij raak te schieten.

EMMS verzuimde na de voorsprong om de 1-3 te maken, Jord Anbergen werd tweemaal gevaarlijk maar eenmaal wachtte hij te lang en de tweede keer stuitte de bal raar op en twee keer werd de bal op de lijn gekeerd. Ruinen verweerde zich ook uitstekend maar had het vizier ook niet helemaal op scherp. Een verre uittrap vlak voor de rust van Bastin Kleinheerenbrink viel over de gehele defensie, de verdediger wilde de bal terugkoppen maar kopte pardoes de bal over zijn eigen doelman: 1-3.

Een wedstrijd die in de eerste helft alle kanten op kon, werd direct na rust door Maurice Kosse beslist, hij kreeg de bal op de rand van het strafschopgebied en hij schoof de bal zuiver in de hoek. Tien minuten na de 1-4 werd het leed nog groter voor Ruinen, Maurice Kosse werd door Henry Bosman aangespeeld in het strafschopgebied en hij schoot hard tegendraads in.

Ruinen ging hierna vol op zoek naar een treffer maar had ook niet het geluk aan haar zijde, tot tweemaal toe werd de bal net van de lijn gehaald en tweemaal werd de deklat geraakt. Toch kreeg het de verdiende treffer, met een acrobatische volley werd wederom het aluminium geraakt maar via de rug van Bastin Kleinheerenbrink was het alsnog raak.

Verder liet EMMS het niet komen, het was wederom Maurice Kosse en hij completeerde zijn hattrick. Hij werd aangespeeld door Jord Anbergen, was zijn directe tegenstander te slim af en vanaf de zestienmeter schoot hij snoeihard raak 2-6. Een ruime, verdiende maar enigszins geflatteerde overwinning. Zondag speelt EMMS uit in Weerdinge.