EMMS verliest in Veenoord van Twedo

Geen wijzigingen in het basiselftal ten opzichte van de wedstrijd tegen SVV’04, dus nog zonder verdedigers Justin Westerbeek en Erik Kosse, op de bank zaten Glenn ter Wielen, Yuri Hertsenberg en Niek Kosse.

In Veenoord ontstond een duel zoals je die vooraf verwacht tegen Twedo, een lastige tegenstander die fysiek erg sterk is. De beginfase was rommelig, waarbij het van beide kanten aftasten was. De grootste kans was wel voor EMMS, Maurice Kosse stak Jord Anbergen in de diepte die ging naar binnen toe maar schoof de bal naast het doel.

Twedo kwam naarmate de eerste helft vorderde beter in het spel en creëerde ook enkele mogelijkheden, de grootste kwam na een half uur. De middenvelder ging goed de diepte in en werd perfect aangespeeld maar zijn volley kwam bij Bastin Kleinheerenbrink terecht.

EMMS werd daarna ook gevaarlijk, Jord Anbergen ging het duel aan en won die, op het moment dat hij uit wou halen kreeg hij een licht duwtje waardoor hij de bal naast schoot. Twedo werd met name gevaarlijk door slordigheden van EMMS, EMMS daarentegen was onzorgvuldig en zeer matig in de passing.

De tweede helft werd Glenn ter Wielen gebracht voor Jorunn Kleinheerenbrink. Verder nagenoeg hetzelfde spelbeeld, Twedo ging er vol voor en streed met man en macht. Het was een wedstrijd waarbij de brilstand het meeste paste, maar dat ging deze middag niet gebeuren.

Na een uur spelen kwam Twedo op voorsprong, een verkeerde inspeelpass van EMMS leidde de counter in. De verder solide verdediging tastte mis en de aanvaller ging het strafschopgebied in en schoot feilloos raak.

Trainer Oldekamp greep in en bracht de twee spitsen Niek Kosse en Yuri Hertsenberg voor de laatste twintig minuten. EMMS kreeg nog enkele mogelijkheden maar de keeper en het nodige geluk ontbrak bij EMMS.

De koploper van de derde klasse verloor en liet deze middag niets zien van een koploper. Komend weekeind is EMMS vrij (carnaval), daarna ga het vizier op de volgende wedstrijd, uit tegen CEC.