EMMS in blessuretijd naast Raptim

Nog zonder vaste keeper Bastin Kleinheerenbrink, maar verder met een volledige selectie trad EMMS aan op het mooie sportpark van Raptim. De degradant heeft de laatste weken de stijgende lijn te pakken en dit was in de eerste helft tegen EMMS ook goed te zien.

EMMS begon nog wel redelijk aan de eerste helft, na een kwart wedstrijd kwam de bal na een goede combinatie bij Yuri Hertsenberg terecht en met een fraai afstandsschot schoot hij de bal over de doelman die wat te ver voor het doel stond.

Raptim was optisch de betere maar het ontbeerde de ploeg aan creativiteit om echt gevaarlijk te worden. Een fout van EMMS leidde dan ook de gelijkmaker in, de aanvaller werd gezocht met een lange bal, die kopte de bal voor het doel en libero Jeffrey Klok kon de bal zo wegschieten maar liet om onduidelijke redenen de bal gaan en de rechtsbuiten maakte hier knap gebruik van om via Wessel Kriens de bal kiezelhard in de bovenhoek te schieten.

Raptim mocht even later van geluk spreken dat de scheidsrechter een keiharde tackle van de linksbuiten op Jeffrey Klok niet zag want anders had het met tien man verder gekund. Jeffrey Klok moest zich direct laten vervangen door Erik Kosse met op het oog een ernstige enkelblessure. Een domper voor EMMS. Topschutter Jord Anbergen werd even later in stelling gebracht door Glenn ter Wielen maar hij schoot de bal op de buitenkant van de paal.

De tweede helft kwam EMMS iets beter in het spel, maar voordat het echt gas ging geven moest het eerst nog een doelpunt aan Raptim laten. Raptim kreeg een corner en benutte hun kopkracht optimaal, Wessel Kriens werd licht gehinderd maar volgens de leidsman niet genoeg voor een overtreding, 2-1. EMMS ging er nu eindelijk vol voor en gooide de schroom van zich af, de sterk spelende Yuri Hertsenberg schoot vanuit een moeilijke hoek op het doel, de keeper liet de bal los maar in de rebound repareerde hij zijn fout want Jord Anbergen schoot tegen hem aan. De keeper groeide in de wedstrijd, want hij tikte de lob van Maurice Kosse via de lat over het doel.

Even later was het de beurt weer aan Jord Anbergen, maar nu moest hij zijn meerdere erkennen in een schitterende sliding van de verdediger. EMMS ging alles of niets spelen, dit gaf ruimte voor de counter van Raptim. Die kwam tien minuten voor tijd ook, De kleine spits ging alleen op Wessel Kriens af, die dirigeerde hem verplicht richting de zijkant maar de spits was het overzicht niet kwijt en met een mooie stift raakte hij de deklat boven verdediger Justin Westerbeek.

In de absolute slotfase kwam dan toch de verdiende gelijkmaker, invaller Erik Kosse was mee naar voren en bracht de bal naar Jord Anbergen die de bal alsnog binnen prikte. Een gelijkspel waarmee alle partijen achteraf wel mee konden leven.