EMMS en SVV’04 delen de punten

Een waslijst aan geblesseerden, maar dat geeft andere jongens de kans om zich te laten zien. Elroy Mecklenfeld startte in de basis en de reservebank was compleet anders dan vorige week, deze werd bezet door Yuri Hertsenberg, Moehji Brinkman, Erik Kosse en A-junior Siem Kosse.

EMMS startte furieus aan het duel, normaal gesproken niet de sterkste kant van EMMS. De tweede corner van EMMS belandde bij Maurice Kosse, die kapte zijn man uit en gaf de bal hard voorlangs, Jord Anbergen zocht uitstekend positie en werkte van dichtbij binnen.

De thuisclub was nog niet echt wakker, want na tien minuten spelen stond de 0-2 al op het bord. Maurice Kosse stuurde Jorunn Kleinheerenbrink in de diepte, die ging richting de doelman en met een schitterende stift verschalkte hij de doelman.

EMMS liet de teugels wat vieren en mede door de noodgedwongen positiewisselingen (blessure Emiel Kosse – vervanger Yuri Hertsenberg), verloor EMMS de overhand. SVV’04 daarentegen probeerde het via de handige buitenspelers, maar echt gevaarlijk kon het nog niet worden. Jorunn Kleinheerenbrink kwam een teenlengte tekort om zijn tweede van de middag te maken en het duel al te beslissen.

Enkele minuten voor de rust, kreeg SVV’04 een zeer makkelijk gegeven vrije bal op twintig meter, deze werd knap in de korte hoek geschoten en de half geblesseerde Bastin Kleinheerenbrink was kansloos. SVV’04 kwam steeds beter in de wedstrijd en had geloof in een goed resultaat, EMMS werd steeds verder naar achter gedrongen en na een uur spelen kwam daar dan de gelijkmaker. De bal werd door EMMS niet goed verwerkt en uit de draai wist de rechtsbuiten de bal precies in de hoek te schieten.

Het spel werd er aan beide kanten niet beter op en het waren met name lange ballen over en weer, EMMS vergat te voetballen en zo kwam het telkens onder druk. De ingevallen target man van SVV’04 leek zijn ploeg van dichtbij op voorsprong te koppen maar hij mistte onbegrijpelijk.

De aanvallers van EMMS kwamen sporadisch in het spel voor, maar het was af en toe wel dreigend. Jorunn Kleinheerenbrink probeerde het vanaf de zestien, de bal kon nog net worden gekeerd door de doelman.

In de slotfase leek het duel dood te bloeden, totdat balverlies van EMMS ineens een gevaarlijke situatie opleverde maar de rechtsbuiten was te wild voor de keeper en schoot huizenhoog over waardoor er een terecht gelijkspel op het bord stond. Zondag moet EMMS aantreden tegen titelkandidaat WKE.