EMMS wint laatste thuiswedstrijd

EMMS kan terugkijken op een goed seizoen in de derde klasse, Trainer Johan Oldekamp lijkt met zijn ploeg te eindigen in het linker rijtje. Momenteel staat EMMS op de 5e plek en kan nog een plekje stijgen, in theorie is na de overwinning tegen OVC’21 (2-1) zelfs nacompetitie nog mogelijk. EMMS mistte in de laatste thuiswedstrijd basiskrachten Erik Kosse, Yuri Hertsenberg en Glenn ter Wielen. EMMS startte met Dennis Lamberink in de spits, verder geen verrassingen.

EMMS begon beter dan de bezoekers uit Ommen, OVC’21 speelt nacompetitie om degradatie te voorkomen maar met oud EMMS-trainer Popko Schuitema als interim op de bank liet het zien dat het er wel een echte wedstrijd van wou maken. Maurice Kosse had de 1-0 al vroeg op de schoen, maar hij werkte de cornerbal over het doel. Hierna was het de beurt aan Jord Anbergen, hij werd goed in stelling gebracht door zijn maatje voorin, Rick Nijkamp, maar hij schoot de bal rakelings langs het doel.

OVC’21 liet zich ook gelden middels een kopbal maar keeper Bastin Kleinheerenbrink ranselde de bal uit zijn doel. Gelegenheidspits Dennis Lamberink bracht zijn seizoenstotaal even later op drie, Maurice Kosse stak hem richting de doelman en uiterst koelbloedig schoof hij de bal langs de doelman. OVC’21 nam vervolgens het heft in handen en probeerde met direct spel naar voren om EMMS onder druk te zetten, veel vrije ballen en corners waren het gevolg.

EMMS leek uit het niets de marge op twee te brengen, een van richting veranderd schot verdween minimaal een halve meter over de lijn en de keeper sloeg de bal alsnog maar uit het doel, maar de scheidsrechter stond er te ver af om dit te beoordelen. OVC’21 werd op slag van rust beloond voor de pressie, de kleine aanvaller kwam na een blessurebehandeling ineens halverwege de helft in het veld en kreeg de bal mee, met een afgemeten voorzet vond hij de spits en die knikte binnen 1-1. De scheidsrechter keurde het doelpunt wel goed.

Het was geen saaie wedstrijd ondanks dat er haast niets meer op het spel stond, het spel kon alle kanten op. Rick Nijkamp en Jord Anbergen werden diverse malen ‘afgevlagd’ door de bekende Ommense grensrechter en hierdoor gingen grote kansen verloren. OVC’21 leek op voorsprong te komen, het schot werd van richting veranderd en belandde bij de middenvelder en die klopte Bastin Kleinheerenbrink maar de aanvoerder stond helaas voor OVC’21 in buitenspelpositie.

In de slotfase greep EMMS de winst, een corner van Henry Bosman werd door Maurice Kosse in de bovenhoek geknikt en zo weet EMMS in de laatste thuiswedstrijd te winnen. Na afloop werd dit nog even dunnetjes gevierd met een zeer gezellige en geslaagde barbecue met meerdere elftallen en supporters. Na het kampioenschap van vorig jaar wederom een uitstekend seizoen voor EMMS, met het verlies van enkele sterkhouders leek het een zwaar seizoen te gaan worden, maar EMMS heeft dit opgevangen met enkele waardige vervangers en opereerde als een echt elftal. Zondag de laatste wedstrijd in en tegen Dalfsen, saillant detail is dat de ploeg uit Dalfsen kampioen kan worden.