EMMS speelt zicht definitief veilig

Met een ruime 1-4 overwinning bij degradant HODO heeft EMMS zich veilig gespeeld, in het aller-aller slechtste geval kon EMMS nog voor degradatie spelen, maar in het aller-gunstigste geval ook nog voor promotie naar de 2e klasse. Het is de laatste tijd elke week afwachten hoeveel beschikbare spelers trainer Oldekamp ter beschikking heeft. Bastiaan Anbergen was geschorst, daarentegen keerden Jeffrey Klok, Maurice Kosse en Rick Nijkamp terug in de selectie.

HODO heeft dit seizoen nog niet gewonnen, maar gooide er absoluut niet met de pet naar. Het probeerde als hecht collectief te spelen en gokte op de counter. Toch was het EMMS dat binnen tien minuten al op voorsprong stond, Maurice Kosse stuurde Jord Anbergen in de diepte en die probeerde met een voorzet Yuri Hertsenberg te bereiken, die trof de keeper maar in de rebound wist Glenn ter Wielen de bal alsnog binnen te schieten.

HODO probeerde het via de twee snelle spitsen maar die zaten bijna de gehele eerste helft in de tang bij Justin Westerbeek en Emiel Kosse. Yuri Hertsenberg had inmiddels het veld verlaten met een hamstringblessure en voor hem lijkt het einde seizoen. EMMS verzuimde even later om de score uit te breiden, de veel gevaar stichtende Jord Anbergen schoot de bal net naast het doel en trof de onstuimige maar uitstekende doelman.

Zijn derde poging was wel raak, via de inmiddels ingevallen Rick Nijkamp en Maurice Kosse kwam de bal bij Jord Anbergen terecht en hij passeerde de doelman 2-0. EMMS leek op rozen te zitten maar op slag van rust kwam HODO ineens terug in de wedstrijd, de rappe aanvaller werd de diepte ingestuurd en vanuit een moeilijke hoek wist hij de bal achter Bastin Kleinheerenbrink te werken.

Vlak na de thee moest ook Glenn ter Wielen het veld verlaten met een hamstringblessure, hij werd vervangen door de snelle Jorunn Kleinheerenbrink. De buitenspeler werd direct benut door EMMS en leek al snel zijn eerste treffer te maken voor het 1e maar hij werd om dubieuze redenen afgevlagd. Nadat Dennis Lamberink en Jord Anbergen beiden faalden vanwege de goed uitkomende doelman was het Jorunn Kleinheerenbrink die het nu wel deed, Jord Anbergen behield het overzicht door de bal op tijd breed te leggen en Jorunn schoof de bal in het lege doel.

EMMS had geen kind meer aan HODO en had met ruimere cijfers kunnen en misschien wel moeten winnen. Rick Nijkamp, die goed speelde de tweede helft, moest een kwartier voor tijd nog vervangen worden door een botsing met de keeper. De laatste wissel van EMMS werd benut, Elroy Mecklenfeld stond tien minuten in het veld toen hij het cadeautje van de keeper gewillig uitpakte. De bal stuiterde hoog over de keeper en hij liep de bal in het lege doel.

Een ruime 1-4 overwinning waarmee EMMS zich definitief heeft veilig gespeeld en natuurlijk zeer terecht na een goede eerste seizoenshelft, in theorie kan EMMS zelfs nog nacompetitie voor promotie behalen.