Slordig EMMS 2 laat 2 punten liggen in thuisduel met Steenwijkerwold

De zegereeks van het tweede elftal is ten einde gekomen. Na een uitstekende eerste helft stond de eindstand al op het bord. Gelegenheidsspits Mark Bosman bracht de Slagharenaren nog wel op voorsprong, maar 10 minuten voor de rust werd het 1-1. Na rust kwam hier ondanks enkele goede kansen geen verandering meer in.

Voorafgaand was het lang onduidelijk of de wedstrijd op deze Hemelvaartsdag wel door zou gaan. Te weinig spelers, familievoetbal en allerlei andere redenen. Echter werd er gewoon gevoetbald op donderdag 10 mei om 11.00 uur. Hans stond er grotendeels alleen voor en had, naast 9 eigen spelers, de beschikking over spelers van het eerste (Sander Pater en Elroy Mecklenfeld), het derde (Rob Vermeltfoort) en de A’s (Mark Hofman). Met alle omzettingen verraste het trainersduo op een aantal posities in het elftal. Wellicht ingegeven door het feit dat ze een luie spits zochten, startte Mark Bosman in de spits. Ook Mitchell Westerbeek (linksback) en Rob Vermeltfoort (middenveld) startten in de basiself.

Vanaf minuut 1 was de thuisploeg verreweg de betere partij. Mark Bosman leek de gastheren al snel op 1-0 te zetten, maar een twijfelachtig vlagsignaal werd overgenomen door de 72 jarige leidsman: buitenspel. Niet lang daarna was het toch raak. Een uitbraak over de rechterkant, bracht de bal bij Vermeltfoort. Met een afgemeten voorzet bereikte de eenden kweker opnieuw Bosman. De koeien kweker stuitte in eerste instantie nog op de doelman, maar in de rebound was het wel raak: 1-0. EMMS vergat vervolgens het duel te beslissen. Met name Tom Schlepers had het vizier niet op scherp. Hij schoot 2 keer rakelings naast of over. Na een half uur begon Steenwijkerwold ook wat meer aan te vallen, maar verder dan 1 grote kans kwam het niet. Deze werd overigens naast geschoten. De 1-0 bleek ook de ruststand.

Na rust was het spel van beide ploegen niet om aan te zien. Steenwijkerwold drong wel wat aan, maar het ontbrak aan kwaliteit om echt gevaarlijk te worden. EMMS maakte veel te veel slordige fouten. Balverlies op het middenveld, de verslaggever kon zo snel niet zien bij wie, leidde de 1-1 in. Na het balverlies was de bal in een paar seconden bij de spits, die alleen voor Wessel Kriens geen fout maakte. Verder in de tweede helft zorgde de scheidsrechter bijna voor een voorsprong voor de gasten. Bij een hoge uittrap van de bezoekende doelman liep hij Renco dusdanig in de weg, dan hij de bal niet kon wegkoppen. De spits kon vervolgens zo alleen doorlopen op Kriens. Deze liet zich echter niet zomaar passeren en griste de bal weg voor de voeten van de aanvaller.
In de slotfase probeerde EMMS het nog wel en was het via invaller Elroy Mecklenfeld een aantal keren heel dichtbij. De grootste kans kwam zo’n 5 minuten voor tijd. Een goede pass van Boertien kwam bij Mecklenfeld, die zich met een uitstekende loopactie vrij had gelopen. Alleen voor de doelman kreeg de man uit Schuinesloot de bal echter niet in het net, ook niet in tweede instantie. Eerder in de tweede helft mocht Mark Hofman zijn debuut maken bij het tweede elftal. Hij viel prima in.

Ondanks de mogelijkheden en het goede spel in de eerste helft, was het spel in de tweede helft te matig om de overwinning op te eisen. Het bleef daarom bij 1-1. Aankomende zondag volgt de uitwedstrijd bij laagvlieger VV Steenwijk.