Jong verslaat oud met 1-9!

Ja, je leest het goed. In de voorjaarscompetitie hebben deze jongens van JCLE nog maar 4 punten, maakten slechts 9 doelpunten en staan op een voorlaatste plaats. Op deze zondagmorgen scoorden ze er maar liefst 9 in één wedstrijd!!! Waren de veteranen van EMMS nu zo slecht of was JCLE JO-17 nu zo goed?

Zoals zo vaak ligt ook hier de waarheid in het midden. Natuurlijk speelde de JCLE jeugd een prima partij, maar de veteranen gaven hiervoor ook wel de gelegenheid. De ‘teammanagers’ Gert van Os en Marcel van Eeuwijk hadden de jongens goed gemotiveerd. Dit was bij de veteranen een stuk minder. Na afloop kwamen de kritische geluiden naar boven: “We hebben ook geen “tactische” voorbespreking gehad”.

De wedstrijd stond onder leiding van de onpartijdige scheidsrechter Hans Jager (voorzitter Kloosterhaar). Deze had een rustige morgen en eerlijk is eerlijk: de complimenten aan de veteranen die gingen niet schoppen, maar bleven ‘voetballen’.

Op het hoofdveld én onder het oog van vele toeschouwers legden de jeugd van JCLE JO17-1 de ‘zwakke’ plekken van de veteranen bloot. Dit leverde regelmatig lachpartijen op vanaf de tribune; dit was voor de veteranen best vernederend om aan te moeten horen. Hoewel de veteranen over een hele brede selectie beschikten (18 spelers) wisten ze de jeugd niet te temmen. Onze keeper John Steen kreeg de fraaiste goals om de oren, van o.a. Boy Pieper, Thijs Bruggink en Abe Veltink, maar hield er af en toe ook wel één tegen.

Na de vroege 0-1 (Abe Veltink) scoorde Erik de Jong nog de 1-1, maar hierna moesten we vaker achter de tegenstander aan dan ons lief was. De ruststand was volgens mij 1-5. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de veteranen ook diverse cadeautjes weggaven. De cadeautjes die wij kregen werden helaas niet verzilverd.

Toen we in de tweede helft een hele mooie treffer scoorden (Arnold Giethoorn) vlagde Gert van Os en werd deze goal afgekeurd. Helaas was er geen videoref aanwezig… Rico Sanders (inderdaad de zoon van…) maakte zijn grote mond waar en strooide links en rechts met passes. Vader Erik zag dit met lede ogen aan, zal het de komende dagen (weken?) moeilijk hebben in huize Sanders temeer ook daar meerdere (schoon)familieleden op de tribune zaten.

Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar daar wordt het niet anders van. JCLE JO 17-1 was gewoon beter dan de veteranen. Houd het maar op gebrek aan wedstrijdritme aan de kant van de veteranen; én het spelen op een heel veld was ook niet in ons voordeel :).

Wie de derde helft won spreekt voor zich. Misschien de volgende keer op een half veld doen of een lager JCLE team uitnodigen? JCLE JO17-1 werd na afloop door het bestuur van EMMS voorzien van een gratis bakje patat. Rinus Schlepers en Anita van Dijk worden bedankt voor de kantinebezetting van deze morgen, die ons nog lang zal heugen!!

Zondagmorgen mogen wij (veteranen) weer in ons eigen tempo een wedstrijdje afwerken. Dan kunnen wij de teleurstelling van deze wedstrijd weer wegdrink… spelen.