EMMS en Weerdinge delen de punten

In een aantrekkelijke wedstrijd heeft EMMS verzuimd om te winnen van Weerdinge. Yuri Hertsenberg en Elroy Mecklenfeld zitten in de ziekenboeg, Dennis Lamberink werd geposteerd in de punt van de aanval, verder geen verrassingen in het elftal.

EMMS schoot uit de startblokken, Glenn ter Wielen passeerde zijn directe tegenstander en gaf een afgemeten voorzet op Jord Anbergen maar zijn aanname liet te wensen over en daardoor ging een levensgrote kans verloren. Luttele minuten na deze kans was het de beurt aan Dennis Lamberink, hij werd bediend door Jord Anbergen maar hij twijfelde te lang en zijn rollertje kwam in de handen van de doelman.

Na deze fase kreeg Weerdinge de zaken iets beter op orde en kwam zelfs op voorsprong. De bal werd voor het doel geslingerd en Wessel Kriens wist de bal niet te klemmen, ging door zijn handen heen en viel pardoes in het doel.

Weerdinge zakte in voor het doel en liet de bal aan EMMS, EMMS had moeite om echt grote kansen te creëren, tien minuten voor de rust leek Glenn ter Wielen alleen richting de doelman te gaan maar de scheidsrechter zag er op zijn manier een overtreding in.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld, Weerdinge trok zich terug en verdedigde met man en macht. Het probeerde het via de counter en dit resulteerde tien minuten na rust bijna in de 0-2, de middenvelder ging alleen richting Wessel Kriens maar die bleef lang wachten en wist deze levensgrote kans onschadelijk te maken.

EMMS rechtte de rug en was beter dan Weerdinge maar moest wachten tot twintig minuten voor tijd. Een corner werd bij de tweede paal hard en schitterend raak geschoten door verdediger Emiel Kosse, al kreeg hij wel erg veel ruimte. Trainer Johan Oldekamp bracht Justin Westerbeek en Rick Nijkamp om de volle buit te pakken. Maurice Kosse bracht de aanvallers Glenn ter Wielen en even later Jord Anbergen in stelling maar hun afwerking smoorde in het strafschopgebied. Verdediger Erik Kosse leek even later zijn goede wedstrijd te belonen met een doelpunt, maar zijn kopbal trof de lat. De verdiende treffer bleef uit.

A.s. donderdag speelt EMMS in Emmer Compascuum tegen CEC, zondag moet het uit naar OVC’21 uit Ommen.