EMMS 2 strijdend ten onder tegen roodgekleurde koploper uit Steenwijk

Het tweede elftal heeft zijn eerste thuisnederlaag van het seizoen geleden. EMMS kwam tegen de ongenaakbare koploper in de eerste helft nog wel op voorsprong door een doelpunt van Tom Schlepers. Voor rust werd het nog gelijk, waarna een rake vrije trap kort na rust uiteindelijk het winnende doelpunt bleek. Steenwijkse Boys eindigde het duel met 9 man, na 2 rode kaarten.

Na een verloren uitwedstrijd bij Ruinen en een rustig Paasweekend mocht het tweede elftal van EMMS eindelijk weer eens een thuiswedstrijd spelen. Steenwijkse Boys, koploper in de tweede klasse, kwam deze zondag op bezoek. Het duo B&H moest het vandaag met een krappe selectie doen, aangezien doelman Wessel Kriens de geblesseerde Bastin Kleinheerenbrink in het eerste elftal moest vervangen. Marco Werink was afwezig om in Enschede een lachfilm te bekijken in de Grolsch Veste, terwijl Mitchell Westerbeek het derde uit de brand hielp. Niek Kosse was nog herstellende van een polsblessure. Het doel werd vandaag verdedigd door Bryan Arkes en dat deed hij uitstekend!

Vanaf minuut 1 liet EMMS zijn tanden zien en ging het duels niet uit de weg. Het hele elftal stond goed en dit gaf de bezoekers geen ruimte om te voetballen. De rechtsback van de gasten werd vrij gelaten en mocht continu de lange bal geven. Deze was elke keer een prooi voor de defensie van de rood-witten. EMMS probeerde het met snelle counters en uitbraken. Een van die snelle uitbraken leverde al snel succes op. Een prachtige lange bal van doelman Arkes belandde tussen de verdediging en keeper. Daar dook rechtsbuiten Tom Schlepers opeens op. Hij bleef rustig voor de doelman en schoot de bal onhoudbaar binnen: 1-0, na 9 minuten! Vlak daarvoor had Ronald van der Felz een grote kans, na een goede aanval, onbenut gelaten. De thuisploeg was in aanvallend opzicht dus zeker niet de mindere.

De koploper had veel moeite met het spel van de subtopper en kwam maar zelden in de buurt van het doel van EMMS. De ene keer dat het gevaarlijk doorkwam, maakte doelman Arkes met een katachtige reflex de poging onschadelijk.

In de loop van de eerst helft werd het wat onvriendelijker en was er vooral bij de ploeg uit Steenwijk veel irritatie naar de scheidsrechter, tegenstander en onderling. Dit werkte alleen maar in het voordeel van EMMS, dat rustig bleef. Toch kwamen de gasten langszij. Op een vervelend moment, vlak voor rust, werd de bal voorgegeven. Met wat geluk kon de rechtsbuiten de bal over de uitgekomen doelman koppen en verdween de bal in het doel, 1-1 in de 44e minuut.

Na rust begon EMMS niet goed en was het erg slordig. Een misverstand in de defensie, waarbij de keeper van de thuisploeg de bal had kunnen oppakken werd weggekopt. Vervolgens werd een overtreding gemaakt op zo’n 20 meter van het doel. Bryan leek de vrije trap vervolgens naast te kijken, maar de bal plofte pardoes naast hem in de hoek: 1-2. Een domper! EMMS gaf echter niet op en schakelde bij. Langzaamaan werd het weer de betere ploeg, tot frustratie van de koploper. Een snelle uitbraak van de Steenwijkse Boys leek 20 minuten voor tijd tot de beslissing te leiden.

De linksbuiten snelde een aantal EMMS-ers voorbij en leek op weg naar de 1-3. Middenvelder Floris de Weerd probeerde dit met een ultieme sliding te voorkomen. De linksbuiten dacht echter slim te zijn en liet zich vallen, zonder dat er enige sprake van contact was. De scheidsrechter beoordeelde dit, van zo’n meter op 30, juist en beloonde de aanvaller met geel. Dit was zijn tweede en dus was het einde wedstrijd: rood. Niet lang daarna maakte de gefrustreerde rechtsback van de gasten een schandalige overtreding, met gestrekt been vooruit, op Dion Pieper. Bij het opstootje wat ontstond kreeg Martijn Eggen geel, maar ook de aanstichter kreeg een gele kaart. Ook dit was een tweede gele kaart: inrukken!

Met 11 tegen 9 ging EMMS in de laatste 10 minuten op zoek naar de gelijkmaker. Twee keer was het daar heel dichtbij. Eerst raakte Robin Eggen de bal te vol met zijn hoofd, waar schampen waarschijnlijk een doelpunt had opgeleverd. Even later was het dezelfde Eggen die met een volley met de linkervoet de bal rakelings over schoot. Achteraf had hij de bal aan kunnen nemen, maar helaas ging ook deze kans verloren.

Na ruim 95 minuten, door alle oponthoud, floot de scheidsrechter voor het laatst. De vreugde bij de winnaar was groot. EMMS 2 mag echter ook terugkijken op een uitstekende wedstrijd. In de komende wedstrijden zal het echter wel punten moeten gaan pakken om niet in de problemen te komen richting het einde van de competitie. De eerstkomende wedstrijd is aankomende donderdag 12 april al, uit bij Germanicus.