EMMS 1 ploetert voort

Op een ruime overwinning na, 7-1 tegen Musselkanaal, wil het na de winterstop niet echt vlotten met EMMS, waarbij het voor de winterstop uitstekend presteerde zit de klad er nu in. Bij het laag geklasseerde Gieten werd een verdiende 2-1 nederlaag geleden. Bastiaan Anbergen en Glenn ter Wielen waren niet fit genoeg om te starten net als vaste doelman Bastin Kleinheerenbrink, Dennis Lamberink startte hierdoor voorin in plaats van het middenveld.

EMMS startte nog wel aardig en leek na tien minuten op voorsprong te komen, Maurice Kosse zette Jord Anbergen vrij voor de doelman en gaf hem het nakijken. De grensrechter besloot in te grijpen vanwege vermeend buitenspel, Jord Anbergen liep meer dan een meter er achter maar de scheidsrechter nam het signaal over. Even later was het dan wel raak, een goede aanval via Jord Anbergen en Dennis Lamberink kwam de bal bij Yuri Hertsenberg terecht en na lang blessureleed was hij eindelijk weer productief. Hierna nam Gieten het heft in handen, met name de spits en rechtsbuiten waren dreigend.

Na een half uur spelen kwam Gieten verdiend op gelijke hoogte, de middenvelder kapte rond de zestien en schoot de bal onberispelijk in de kruising. EMMS mocht van geluk spreken dat het bij 1-1 bleef tot de rust, de lat, keeper Wessel Kriens en onzorgvuldigheid bij Gieten waren de redenen.

Na rust hetzelfde beeld, Gieten met de lange bal en vol overtuiging op zoek naar het doelpunt, EMMS slap, inspiratieloos en bang leek het wel. Gieten kwam twintig minuten voor tijd op voorsprong, de spits frommelde zich langs de verdediging en even later Wessel Kriens en schoof de bal in het lege doel. In het restant van het duel gebeurde weinig en EMMS leek er niet meer in te geloven ondanks dat de marge maar één was.

Er moet wat veranderen bij EMMS wil het er dit seizoen nog wat van maken. Donderdagavond om 20.00 uur speelt EMMS thuis een inhaalwedstrijd tegen Ter Apel.