Zevenklapper voor EMMS tegen Musselkanaal

Na weken van koud weer, was het nu eindelijk weer comfortabel om de velden te betreden. Op een droog maar hobbelig veld, had EMMS op Yuri Hertsenberg na een fitte selectie. Glenn ter Wielen startte na een korte wintersportvakantie vanaf de bank, Justin Westerbeek was de verrassende aanvaller voorin en vulde dit goed in.

Na een minuut spelen kon en moest Justin Westerbeek direct de openingstreffer maken, een verkeerde terugspeelbal werd opgepikt maar hij schoot de bal hard en hoog langs het doel. Musselkanaal liet zich ook direct zien, de bonkige aanvaller soleerde langs de EMMS defensie maar schoot de bal rakelings langs het doel.

Het duel was redelijk in evenwicht, maar het was de thuisclub EMMS wat de score opende. Henry Bosman slingerde de bal voor het doel, Maurice Kosse timede beter dan de keeper en knikte de bal in het lege doel. Hierna kreeg EMMS steeds meer de overhand, vlak na de 1-0 was het alweer raak. Dennis Lamberink gaf een mooie steekpass op Jord Anbergen en die omspeelde de doelman 2-0. Musselkanaal probeerde het met name via de snelle buitenspelers maar het kon EMMS niet echt verontrusten.

Vlak voor rust besliste EMMS het duel al, een splijtende pass van Erik Kosse op Bastiaan Anbergen, Bastiaan had vervolgens een afgemeten voorzet op Jord Anbergen en die volleerde weergaloos raak.

Na rust leek het duel dood te bloedden, maar na een uur spelen gaf EMMS weer vol gas. Maurice Kosse draaide weg en vond Arjan van der Most in het strafschopgebied, hij trof de keeper maar in de rebound was het alsnog raak. Musselkanaal leek het wel welletjes te vinden en begon al met tijdrekken, de ploeg van Oldenkamp had daar maling aan en bracht de marge al snel op vijf.

De in de tweede helft fantastisch spelende Bastiaan Anbergen stuurde Maurice Kosse de diepte in, hij kapte zijn directe tegenstander uit en schoot in de korte hoek raak. De ingevallen Glenn ter Wielen wist de derde assist van Bastiaan Anbergen te promoveren tot doelpunt, bij de tweede paal kon hij geheel vrijstaand de bal binnenlopen. Tien minuten voor tijd kreeg Musselkanaal nog een penalty toegekend, tijdens een spaarzame uitbraak torpedeerde Emiel Kosse zijn tegenstander en de logisch gegeven strafschop werd onberispelijk binnen geknald.

Het doelpuntenfestijn op sportpark De Kei werd afgesloten door Glenn ter Wielen, Maurice Kosse gaf de bal diep en 1-op-1 op de doelman kwam hij als winnaar uit de strijd, 7-1. Een grote en dik verdiende overwinning voor EMMS. Zondag staat de zware uitwedstrijd tegen directe concurrent SVV’04 uit Schoonebeek op het programma.