Knappe prestatie EMMS in Weerdinge

Vorig jaar in de beslissende fase van de competitie werd er door EMMS ruimschoots verloren van Weerdinge, tijd voor revanche dus. Weerdinge had voorafgaand aan het duel evenveel punten als EMMS en had al zeven duels op rij niet verloren.

Op een drassig veld was EMMS direct de baas, met name spits Yuri Hertsenberg zorgde er voor dat EMMS niet telkens onder druk kwam. Na vijf minuten spelen werd een corner van Henry Bosman kiezelhard en fraai binnengekopt door Erik Kosse, een droomstart voor de bezoekers. Weerdinge stelde er op dat moment weinig tegenover, het probeerde de spits te zoeken maar die lag deze middag compleet aan banden door de beste man van het veld Erik Kosse.

Maurice Kosse had na 10 minuten de marge op twee kunnen en moeten zetten, na een scrimmage belandde de bal voor zijn voeten maar hij schoot tegen de binnenkant van de paal. EMMS was de betere maar in het verloop van de eerste helft kantelde het duel, Weerdinge drukte EMMS naar achteren maar de verdedigers, met uitblinkers Emiel en Erik Kosse waren hun directe tegenstander de baas.

Op slag van rust kwam Weerdinge op gelijke hoogte, een foutenfestival van EMMS ging er aan vooraf, er werd balverlies geleden op het middenveld, tot driemaal toe wisten de verdedigers de bal niet weg te krijgen, uit de voorzet trapte Bastiaan Anbergen volledig over de bal en als kers op de taart wist Erik Kosse de bal schitterend achter zijn eigen doelman te sliden. Nieuwe hoop voor Weerdinge, maar dat straften de Slagharenaren heel gauw af.

Tien minuten na rust ontfutselde Maurice Kosse de opkomende verdediger de bal en speelde Yuri Hertsenberg in, de man in vorm bedacht zich niet en met enig fortuin ging de bal over de doelman heen. Weerdinge kwam er niet uit en goed voetbal op het veld was onmogelijk dus werd het een fysieke strijd. Na een uur spelen probeerde Henry Bosman het van afstand, zijn schot werd half geraakt, maar Jord Anbergen zag er wel heil in en met een zweefduik ging hij richting de bal en kopte de bal fraai tegendraads over de doelman.

De tot op dat moment goed leidende scheidsrechter besloot steeds meer voor de Weerdingenaren te fluiten en dit leidde bijna de 2-3 in. Erik Kosse werd onderuit geschoffeld door de gefrustreerde spits, de scheidsrechter stond er met de neus bovenop maar liet gewoon doorspelen, de spits kreeg de bal maar de verkleumde Bastin Kleinheerenbrink redde zeer bekwaam.

Verder weinig hoogtepunten in een verder sportieve wedstrijd, een verdiende overwinning voor EMMS. Zondag krijgt EMMS koploper Dalfsen op bezoek dat nog geen punt heeft laten liggen, maar ergens moet de eerste keer zijn.