EMMS 2 boekt ruime overwinning op eigen De Kei

Op het eigen kunstgrasveld in Slagharen heeft EMMS 2 een ruime overwinning geboekt op VV Steenwijk. Na een 3-0 ruststand, werd het liefst 5-1. Doelpuntenmakers voor rust waren Robin Eggen, Tom Schlepers en Rick Nijkamp. In de tweede helft kwamen daar doelpunten bij van opnieuw Eggen en Nijkamp.

Na een aantal weken zonder zeges, moest er op zondag 12 november maar weer eens gewonnen worden door de manschappen van Ben en Hans. Tegenstander was namelijk het nog puntloze VV Steenwijk. Het trainersduo moest het vandaag doen zonder de geblesseerde Marco Werink (of zat het kersverse raadslid nog iets te ver in de olie?) en Martijn Eggen (een weekendje met de lady er op uit in de unimog). Mitchell Westerbeek en Jeffrey Arkes hielpen vandaag het 3e elftal uit de brand.

Een dag na de 11e van de 11e is het altijd maar afwachten wie er komen en hoe ze eraan toe zijn. De verslaggever van dienst was er niet, maar kon aan de ogen precies zien wie Ome Dries onveilig hadden gemaakt. Ongeveer het halve team had enigszins rode oogjes, terwijl Dion Pieper uitkeek alsof hij al z’n opgehaalde Sint Maarten-snoep deze ochtend al had opgesmikkeld. Justin Westerbeek en Niek Kosse (niet voor het eerst dit seizoen…) presteerden het zelfs om pas tijdens de warming-up het sportpark te betreden. Kortom, geen ideale voorbereiding.

Dit leek in de eerste 5 minuten van de wedstrijd ook gevolgen te hebben. De bezoekers begonnen sterker, maar EMMS had het geluk dat de tegenstander niet overliep van kwaliteit. Na een minuut of 10 kwam EMMS beter in de wedstrijd en begon het goed te combineren. Een prachtige aanval van de thuisploeg leidde dan ook na een kwartier tot de 1-0. Tom Schlepers was zeer alert toen één van de tegenstanders de voorzet van Rick Nijkamp niet goed verwerkte en schoof de bal in het lege doel. De 2-0 liet vervolgens niet lang op zich wachten. Weer een prachtige aanval was de aanleiding voor de goal. Een steekbal van Robin Eggen werd door Nijkamp (Rick, niet te verwarren met vlagger Rob) op waarde geschat en afgewerkt: 2-0.

Nog voor het half uur leek de wedstrijd al beslist. Deze keer werd de aanval opgezet door Dion Pieper, die de bedrijvige Nijkamp bediende. Zijn harde, lage voorzet kwam bij de tweede paal, waar Eggen de bal met een sliding knap binnen gleed: 3-0. Na de comfortabele voorsprong nam EMMS gas terug en werd het slordiger. De 3-0 bleek dan ook de ruststand.

Ook in de tweede helft begon de thuisploeg weer slap. Gelukkig wist Steenwijk ook nu niet te profiteren. Sterker nog, na zo’n 5 minuten in de tweede helft was een diepe bal van Robin Eggen op Rick Nijkamp de aanleiding voor de vierde treffer. De rechtsbuiten slalomde als Alberto Tomba langs een paar tegenstanders en schoof de bal langs de keeper, 4-0. Na deze treffer werd de oude rechtsback Bas Hein wat rust gegund, na een periode van blessures. Dennis Lamberink was zijn vervanger. Ook Bryan Arkes ging na bijna een uur naar de kant, ten faveure van Niek Kosse. Het spel werd vervolgens veel minder en de tegenstander bleef het proberen. Na 70 minuten mocht ook Justin Westerbeek (inmiddels wakker) het veld betreden als vervanger van Floris de Weerd. Niet lang daarna reageerde de verdediging veel te slap bij een aanval van VV Steenwijk. De behendige linksbuiten maakte hier gebruik van en scoorde de 4-1. Dit bleek pas de eerste tegengoal op eigen veld dit seizoen.

In de slotfase probeerde EMMS de score nog wat uit te breiden en dat lukte. Nadat Niek Kosse eerst de paal raakte, was het even later wel raak. Een poging van dezelfde Kosse werd met de hand van de lijn gehaald door de verdediger van de bezoekers. Strafschop. Dit buitenkansje liet Eggen zich niet ontnemen en overtuigend werd de 5-1 binnengeschoven. Dit bleek uiteindelijk de eindstand te zijn. Zonder overtuigend te spelen werden de punten gemakkelijk in huis gehouden door het 2e elftal. Volgende week volgt de uitwedstrijd in Coevorden tegen Germanicus, een wedstrijd die opnieuw gewonnen moet worden. Dan zal het echter beter moeten dan vandaag.