Dalen troeft EMMS af

Jeffrey Klok was vanwege een weekend vakantie afwezig, Arjan van der Most maakte zijn debuut in de basis van EMMS. Vooraf was bekend dat Dalen heel gevaarlijk is bij stilstaande situaties, dit was binnen tien minuten al enkele keren duidelijk zichtbaar en zo stond EMMS thuis direct al tegen een achterstand aan te kijken. Een zeer makkelijk gegeven vrije bal werd ingedraaid, bij de tweede paal terug gekopt en de bal belandde in de modderplassen voor het doel. Erik Kosse kon geen kant op met het leder en met een sliding werkte de spits de bal achter Bastin Kleinheerenbrink.

Dalen had het meeste balbezit, maar speelde met name de lange bal op de vervelende spits, maar die zat goed in de tang van Erik Kosse. Dalen gaf wel ruimte weg om te voetballen, maar telkens maakte EMMS de verkeerde keuze om echt gevaarlijk te worden. EMMS had ook een stilstaande situatie nodig om terug in de wedstrijd te komen, een wederom makkelijk gegeven vrije bal werd door Henry Bosman voor de pot geslingerd en Maurice Kosse knikte fraai raak in de korte hoek.

Dalen had de overhand en had de kans om op voorsprong te komen, een steekpass kwam bij de linksbuiten terecht maar die schoot hard over. EMMS kwam er via (gelegenheids) laatste man Emiel Kosse goed uit, Jord Anbergen stak hem in de diepte, maar na een rush van 60 meter schoot Emiel Kosse de bal in de handen van de keeper.

De tweede helft had Dalen het overwicht en kwam EMMS er niet echt uit, Dalen werd alleen gevaarlijk met hun handelsmerk, de stilstaande situatie. De eerste cornerbal werd nog over geknikt, maar de volgende was wel raak. De middenvelder knikte richting het doel, de bal werd van richting veranderd en de bezoekers kwamen verdiend op 1-2.

EMMS probeerde het wel, maar moest het vaak in de duels afleggen en kon geen fatsoenlijke aanvallen meer opzetten. Glenn ter Wielen snelde er af en toe langs maar zijn voorzetten werden niet goed op waarde geschat. Dalen temporiseerde en haalde de snelheid van de wedstrijd omlaag, de scheidsrechter was het enige opvallende nog in de tweede helft.

Vlak voor tijd kreeg EMMS uit het niets toch nog twee goede mogelijkheden, Jorunn Kleinheerenbrink kwam goed door over de linkerflank, sneed naar binnen maar zijn voorzet werd net gepakt door de doelman. De laatste mogelijkheid in blessuretijd was voor EMMS, Bastiaan Anbergen gaf de bal goed mee aan Maurice Kosse en die bediende Arjan van der Most in het strafschopgebied maar die schampte de bal met zijn hoofd waardoor het 1-2 bleef. Dalen was de betere en slimmere ploeg, daar valt voor EMMS nog heel veel te halen.