EMMS 2 laat kostbare punten liggen in Steenwijkerwold

Het tweede elftal heeft zichzelf op bezoek bij SV Steenwijkerwold een slechte dienst bewezen. In een matig duel scoorde de thuisploeg zowel voor als na rust één keer. EMMS bleek niet efficiënt genoeg en liet het net niet bollen deze middag. Na iets minder dan 90 minuten floot de scheidsrechter voor het laatst, nadat aanvoerder Renco Boertien met een ernstige hoofdwond op de grond bleef liggen. De 2-0 nederlaag was toen nog maar bijzaak.

EMMS 2 mocht op 15 oktober voor het eerst (en laatst) dit seizoen in de middag aantreden. Op bezoek in Steenwijkerwold zou de wedstrijd om 14.00 uur aanvangen. EMMS moest het vandaag doen met een krappe selectie en ook de technische staf bestond uit slechts twee man vandaag: assistent-scheidsrechter Rob Nijkamp en leider Hans Werink, die vandaag nog twee functies invulde, namelijk die van coach en verzorger. De lijst met afwezigen was vandaag behoorlijk: Tom Schlepers, Bas Hein en Mitchell Westerbeek zaten allen in de lappenmand. Daarnaast kreeg spits Niek Kosse het voor elkaar zich te verslapen voor deze middag(!)wedstrijd.

Na de warming-up bleek dat Niek niet de enige was die zich had verslapen. Van de scheidsrechter was namelijk helemaal geen spoor te bekennen. Gelukkig was er een clubscheidsrechter bereid nog een wedstrijd te fluiten, waarna de wedstrijd een klein kwartier later dan gepland toch kon starten.

Op het slechte veld, waar men een paar kuub wit zand had gestrooid, liet EMMS in de beginfase zien hier voor niet minder dan 3 punten te zijn gekomen. Met name Robin Eggen was erg bedrijvig in de voorhoede en kreeg enkele kansen. Helaas ontbrak de scherpte en wist de jongste Eggen de score niet te openen. Ook Dion Pieper was aanwezig en probeerde het, net als Floris de Weerd, van afstand. De defensie wist deze pogingen echter te blokken.

De thuisploeg was met name in de omschakeling met lange ballen enkele keren gevaarlijk. Vooral de (vervelende) spits ontsnapte enkele keren en kreeg wat kleine mogelijkheden. Na een half uur vond de scheidsrechter het tijd om de score te openen. Een onschuldig duel tussen de eerder beschreven spits en Mark Bosman leverde een strafschop op. Deze werd resoluut binnengeschoten: 1-0. Hierna werd het duel wat onvriendelijker, omdat ook de scheidsrechter maar weinig deed aan de forse overtredingen van de thuisploeg. Echte kansen kwamen er vervolgens niet meer in de eerste helft, waardoor de 1-0 bleef staan tot de rust.

Na rust wilde EMMS met goede bedoelingen starten en zo snel mogelijk de gelijkmaker forceren. Deze gedachten konden echter na amper 20 seconden de prullenbak in. Na de aftrap (door EMMS) werd de bal door Renco Boertien terug gespeeld naar doelman Wessel Kriens. Deze probeerde als een echte hip-hop-Pinto de spits uit te spelen. Dit mislukte jammerlijk, waarna dezelfde spits de bal in het lege doel kon glijden: 2-0. Dit bleek een dreun voor EMMS. In het vervolg van de tweede helft probeerden de bezoekers het nog wel en was het ook de betere ploeg, echter werd het nooit echt gevaarlijk voor het doel van de gastheren die de organisatie achterin goed op orde hadden.

EMMS bleef het wel proberen en het was Renco Boertien die een paar minuten voor tijd weer meeging met een corner. De sterke aanvoerder probeerde met een kopstoot de spanning terug in de wedstrijd te brengen, maar hier ging het mis. Boertien en een verdediger van de tegenstander kwamen hard met de hoofden tegen elkaar aan. Het bloed spoot direct uit het hoofd van de EMMS-er en hij wist even niet waar hij was. In overleg floot de scheidsrechter direct voor het einde.

Ondertussen werd Renco behandeld door de verzorger van de tegenstander en werd er een ambulance ingeschakeld om de onfortuinlijke aanvoerder naar het ziekenhuis in Zwolle te vervoeren. Gelukkig bleek de schade enigszins mee te vallen en kon hij ’s avonds weer naar moeders de vrouw.

Al met al een triest einde van een teleurstellende middag. Na vier wedstrijden heeft het 2e 6 punten en dat is zeker niet slecht. Aankomende zondag is EMMS 2 vrij, de week erop volgt het belangrijke thuisduel met mede-promovendus VENO.