Familietoernooi v.v. EMMS groot succes!

De traditie van het organiseren van een familietoernooi op Hemelvaartdag is dit jaar in ere hersteld en was andermaal een groot succes. Nadat we vorig jaar over moesten slaan (Bevrijdingsdag en Hemelvaart op dezelfde datum) en op zoek moesten naar een nieuwe organisatie hebben een aantal nieuwe vrijwilligers de handschoen opgepakt. Het bestuur bedankt bij deze dan ook Dennis Berg, Bryan Arkes en Arjan Koudijs voor het oppakken van de organisatie van het familietoernooi. Joop Belt die het vele jaren hiervoor heeft georganiseerd is een tijdje geleden bedankt door het bestuur en heeft als dank een diner-bon ontvangen.

De organisatie heeft de opzet gewijzigd in een 7×7 toernooi op een half speelveld. Het mes snijdt dan aan twee kanten: de oudjes kunnen nog een jaar (of 2-3) meedoen en de allerjongsten kunnen dan ook al uit de voeten op het voor hun bekende halve veld.

We zijn gestart met maar liefst 17 teams. De scheidsrechters moesten door de families zelf geregeld worden en dat liep vlekkeloos.  Na de voorronden en de kwartfinales was het tijd voor de strijd om de 3e plaats. Deze werd gewonnen door de familie Van der Vecht ten kostte van de familie Klok.

De finale was een spannende strijd tussen de familie Arkes en familie De Vent. Vijftien seconden voor tijd maakte de familie Arkes de gelijkmaker (1-1) en dat betekende het nemen van shoot outs. Hierin was de familie Arkes duidelijk de betere en daarmee de winnaar van de Rieks Haverkort bokaal (7×7 Familietoermooi 2017). De bekers werden uitgereikt door mevr. Lies Haverkort onder het toeziend oog van haar dochters en vele supporters/toeschouwers. Het mooie weer had diverse familieleden naar het gezellige sportpark gelokt.

Na afloop was het nog lang gezellig en druk, mede door de terugkomst van het gepromoveerde 2e elftal van EMMS. Bij deze willen we de nieuwe organisatie (Arjan, Dennis, Bryan) en onze nieuwe omroeper Harry Paardehaar van harte be danken voor de organisatie van dit toernooi. Natuurlijk ook alle (kantine) vrijwilligers en bestuursleden hartelijk dank voor hun bijdrage aan dit toernooi en niet te vergeten de EHBO (die het gelukkig rustig hadden). Ook Gerrit bedankt voor het beheren van de parkeerplaats.

De organisatie neemt de ontvangen tips, wensen, ideeën, e.d. mee naar volgend jaar.

Bestuur v.v. EMMS