Regioteam: Trainer Jan Breukelman in technische staf

In samenspraak met de clubtrainers heeft Gert Heerkes vanuit China de selectie van het Regioteam samengesteld. Dinsdagavond 30 mei zal de coach van Qindao Red Lions niet aanwezig zijn bij het duel van ‘zijn’ Regioteam tegen Ajax Cape Town op sportpark de Boekweit in Dedemsvaart. Omdat ook Arend Slot niet aanwezig kan zijn, is de heer Jan Breukelman toegevoegd aan de technische staf. De wedstrijd begint om 19.30 uur.

Breukelman speelde veertien jaar in het eerste van HHC 1. Daarna stortte hij zich op het trainersvak. Hij was ondermeer trainer-coach van HHC A1, Bruchterveld, Vroomshoopse boys en Mariënberg. Daarnaast maakte hij deel uit van de technische commissie van HHC Hardenberg.

Topscorer Nick Buitenhuis
De selectie van het Regioteam is bekend gemaakt, maar door de deelname van zes gemeentelijke clubs – Balkbrug, Bergentheim, Dedemsvaart, Gramsbergen, Hardenberg ’85 en SCD ’83 – aan de nacompetitie, is het niet uitgesloten dat er mutaties in de selectie doorgevoerd moeten worden. Eén wijziging is al doorgevoerd, de plaats van Rob Wevers (Bergentheim) wordt overgenomen door zijn teamgenoot Nick Buitenhuis, de topscorer van de gemeente Hardenberg.
‘Wij zullen verder even moeten afwachten of alle clubs in verband met nacompetitieverplichtingen spelers beschikbaar kunnen stellen’, vertelt teammanager Johan Gaasbeek. Hij voegt er aan toe dat hij graag een gedreven voetbaldier naast zich zou zien die over een aantal jaren de organisatie van de jaarlijkse wedstrijd op zich wil nemen. ‘Ik wil uiteraard wel de contacten blijven onderhouden met de buitenlandse teams die een wedstrijd tegen ons Regioteam willen spelen’.