EMMS wint in stijl laatste thuiswedstrijd

Met enkele afwezigen (vakantie/geblesseerd/Feyenoord) in de selectie moest EMMS aantreden tegen SVBC, SVBC speelde haar laatste competitiewedstrijd en moet daarna spelen in de nacompetitie tegen degradatie. Elroy Mecklenfeld mocht starten als linksbuiten, routinier en mannetjesputter Erik Kosse keerde terug in de basis. Verder geen verrassingen in de basiself.

De start van het duel was slordig, onzorgvuldig en wat laconiek. SVBC kwam er in het begin via het middenveld nog aardig uit, maar was aanvallend niet bij machte om het de verdedigers echt lastig te maken. Jord Anbergen was de man die bij vlagen het verschil maakte de eerste helft, hij kroop binnendoor en zijn collega voorin Maurice Kosse bediende hem op maat, hij ging om de keeper heen en schoot binnen 1-0.

EMMS was vanaf de openingstreffer heer en meester en tikte SVBC van het kastje naar de muur met bij vlagen attractief voetbal. Halverwege de eerste helft was een prima combinatie de start van de 2-0, Dennis Lamberink werd in stelling gebracht en schoot beheerst raak.

Enkele minuten na de 2-0 was het ook al 3-0, Jord Anbergen werd onreglementair gestuit in het strafschopgebied en de penalty werd door de afzwaaiende Erik Hein met een ‘panenka’ benut. De honger in de eerste helft was nog niet gestild en EMMS denderde door, wederom werd de vlugge Jord Anbergen neergelegd in het strafschopgebied en de penalty werd nu gegund aan de naar Hoogeveen vertrekkende Sebastian Kleinheerenbrink en die faalde ook niet. SVBC was een figurant en probeerde er ook geen wedstrijd meer van te maken en hadden het belang op de nacompetitie gericht zo leek het.

Vlak voor rust was het nogmaals genieten voor het publiek, Jord Anbergen speelde Maurice Kosse in en die speelde de bal achter het standbeen door op Jord Anbergen die was vervolgens niet zelfzuchtig en gunde Maurice Kosse het doelpunt. De verdedigers en keeper van EMMS hadden het rustig deze middag en na rust leek het er op dat iedereen het wel welletjes vond. De stoppende Ewout Arkes werd na een uur ingebracht voor de moe gestreden Elroy Mecklenfeld.

Twintig minuten voor het einde van het duel konden de vele Slagharense supporters pas weer juichen, de bedrijvige Erik Kosse bediende Maurice Kosse in het strafschopgebied en hij schoot met zijn 30e van het seizoen de 6-0 op het bord. EMMS zette weer aan en ging op zoek naar de magische grens van 100 competitiedoelpunten, Sebastian Kleinheerbrink schoot nr. 98 binnen en kreeg hierna net als Erik Hein een publiekswissel voor bewezen diensten. De 48-jarige grensrechter en cultheld van EMMS Frans Pieper kwam tot luid gejuich van het publiek in het veld.

De laatste tien minuten liep EMMS ook nog uit naar 8-0 door een keiharde knal van de opkomende en helaas ook stoppende Ewout Arkes. Een prachtige laatste thuiswedstrijd, waarbij diverse mensen na afloop nog bedankt werden. Zondag de laatste wedstrijd van het seizoen, EMMS moet naar v.v. Sweel en voor beide ploegen staat er alleen nog prestige op het spel, voor EMMS de grens van 100 doelpunten en EMMS behaalde nog nooit meer dan de grens van 60 punten in de competitie.