v.v. EMMS 1 kampioen!

Met een 0-3 overwinning op Zwartemeerse Boys werd zondag 30 april door v.v. EMMS het kampioenschap in de 4e klasse D van de regio Noord behaald. Met nog twee wedstrijden is v.v. EMMS niet meer te achterhalen. Het team van trainer Bert Hendriks liet andermaal zien dat EMMS, na de degradatie van het afgelopen seizoen, thuishoort in de derde klasse van het amateurvoetbal. Met grote overmacht werd de titel binnen gehaald.

De rood-witte brigade werd op sportpark De Koel in Zwartemeer gesteund door ongeveer 200 supporters. Maurice Kosse tekende in de elfde minuut voor de 0-1. Erik Hein bracht in de 29e minuut via een benutte strafschop de stand op 0-2. Maurice Kosse legde in de 90e minuut aan voor het toetje en tekende voor zijn tweede doelpunt, eindstand 0-3.

Met de overwinning werd nog eens duidelijk dat EMMS de terechte kampioen is. Na het overhandigen van de kampioensmedailles door KNVB afgevaardigde Geert Schutrups vertrok de spelersbus vanuit Zwartemeer richting het eigen sportpark De Kei. Het kampioenschapsteam en de technische staf trok even later op de gereedstaande vrachtwagen door de straten van Slagharen en omstreken.

Voorzitter Henry Kosse bedankte in een korte toespraak een aantal afscheid nemende spelers en leden van de staf en gaf vervolgens het startsein voor een gezellig feest!

Foto’s: Gerrit Brokelman