EMMS 2 met één been in de 2e klasse na overwinning op Dedemsvaart 2

Met de 12e overwinning op rij heeft EMMS 2 voorlopig afgerekend met Dedemsvaart 2. De Kei-bewoners hebben nu alles in eigen hand om kampioen te worden in de reserve 3e Klasse A.

“De wedstrijd van het jaar” zo werd het door menig critici binnen de dorpskern Slagharen al genoemd. Niet alleen omdat EMMS 2 – Dedemsvaart 2 een ouderwetse derby is waarin fysieke duels niet worden geschuwd, maar destemeer omdat er naast deze bikkelharde derby ook een kampioenschap op het spel staat.

Het duo BH had maar liefst 16 spelers tot hun beschikking om het tot nu toe sterk spelende Dedemsvaart 2 een verlies toe te brengen. Onderstaande elf mochten uiteindelijk starten in de basiself. Marco, Elroy, Dennis, Emiel en Sander mochten dit keer de bank warm houden op het gure sportpark De Kei. Tom, Thomas en Renco zijn helaas nog steeds geblesseerd.

EMMS 2 wist dat het vandaag moest winnen om zelf de regie te nemen in de competitie. Dit was niet direct te zien tijdens de wedstrijd. EMMS 2 begon slordig aan de wedstrijd, gelukkig deed Dedemsvaart dit ook en kwam de bal niet vaak voor het doel van keeper Gerhard Hein. Na geen één kans kwam uit het niets het doelpunt van EMMS 2.

Na circa 10 minuten gaf de in vorm verkerende linksback Ronald van der Felz een diepe pass op Robin “Eitje” Eggen. Deze schoot de bal matig tussen de palen, maar dit was voldoende voor een doelpunt aan EMMS 2 zijde. Een droomstart mag je wel noemen aangezien EMMS 2 nog geen fatsoenlijke kans heeft gehad. Hierna werd Dedemsvaart een aantal keren gevaarlijk. De scheidsrechter van dienst van vandaag legde het spel helaas te vaak stil en gaf veel vrije trappen weg. Dedemsvaart was hiermee het gelukkigst, aangezien zij veruit de meeste vrije trappen kregen. Vanuit deze dode spel situaties werd Dedemsvaart ook een aantal keren erg gevaarlijk. Mede door toedoen van keeper Gerhard Hein en het slechte afwerken van Dedemsvaart 2 wist EMMS de voorsprong te behouden. Na een aantal kleine opstootjes in de eerste helft werd na circa 45 minuten de rust bereikt.

Ondanks dat EMMS had gescoord, kon het de bal voorin niet altijd even goed vasthouden. In de 2e helft werd er dan ook het nodige aangepast. Kerwin verliet het veld voor Emiel, en Sander mocht erin voor Bryan. Hiermee hoopte EMMS dat het in de 2e helft wat gevaarlijker zou worden over de flanken met de snelle spelers Emiel en Sander. Door deze omzetting ging EMMS wat beter voetballen en kon het voorin wat meer teweeg brengen. Na circa 60 minuten was het dan ook raak. Sander Pater ontving een steekpass vanuit het middenveld en hield zijn hoofd koel. 2-0 Was de stand. Helaas moest Martijn niet veel later het veld ruimen voor Dennis nadat hij na een pittig duel niet ongeschonden uit de strijd kwam.

Na de 2-0 begon Dedemsvaart meer te drukken op EMMS. EMMS kon niet meer doen dan verdedigen en deze wedstrijd op karakter uitvoetballen. Dit gebeurde ook. Toch wist EMMS niet te voorkomen dat het een tegendoelpunt om de oren kreeg. Na de zoveelste vrije trap aan de zijde van Dedemsvaart, was het dit keer wel raak. De bal werd hard bij de tweede paal binnengekopt. Na de 2-1 ging Dedemsvaart met man en macht op zoek naar de gelijkmaker. Echter, de verdediging onder leiding van Mark Bosman hield goed stand. Na aan aantal goed ingedraaide corners van Dedemsvaart en een paar sterke redding van keeper Gerhard Hein, vond de pover leidende scheidsrechter het wel welletjes en blies voor het laatst vandaag op zijn fluit.

Door deze overwinning staat EMMS 2 met twee wedstrijden meer gespeeld dan nummer 2 Dedemsvaart 7 punten voor. Als EMMS gewoon blijft voetballen en geen punten meer verspeelt in de laatste 4 wedstrijden dan promoveren de manschappen van BH voor het 2e jaar op rij wat een zeer knappe prestatie is van het 2e elftal.