EMMS verliest bij v.v. Protos

Op een dramatisch hoofdveld moest EMMS het deze middag afleggen tegen een fysiek en collectief strijdend Protos. Zonder de geblesseerde Erik Kosse, maar met de teruggekeerde Ewout Arkes (wissel) wist EMMS dat het een hele lastige middag ging worden.

Protos, een ploeg die voornamelijk de lange bal speelt en vanuit daar de snelle spitsen aan het werk zet, begon sterk. EMMS was onzorgvuldig en ongeconcentreerd. Duur balverlies van Jeffrey Klok leidde de eerste grote mogelijkheid in maar de vlugge aanvaller schoot huizenhoog over. EMMS stelde er te weinig tegenover, het verloor de strijd op het middenveld en teveel balverlies was allemaal koren op de molen van de thuisclub.

EMMS mocht van geluk spreken dat het halverwege de eerste helft niet op achterstand kwam, want de linksbuiten schoof de bal net voorlangs. Uit het niets werd EMMS wel gevaarlijk, door een domme tackle in het strafschopgebied werd de bal op de stip gelegd door de uitstekende leidende jonge scheidsrechter. Topscorer Maurice Kosse ontfermde zich over de bal maar zijn penalty ging niet goed genoeg in de hoek en de keeper redde goed.

Protos kwam tien minuten voor rust terecht op voorsprong, matig verdedigen bij een voorzet werd door de verdediger ingekopt en Bastin Kleinheerenbrink was kansloos.

Na rust kwam EMMS wat beter in het spel en was het meer aanwezig en liet zich niet makkelijk aftroeven, al met al liet het veldspel te wensen over dus echt grote kansen werden er niet gecreëerd. Henry Bosman testte snoeihard de vuisten van de doelman en Jord Anbergen nam de bal niet goed aan in het strafschopgebied.

Jerry Poel en Ewout Arkes werden gebracht om toch nog met een punt naar huis te gaan, verdediger Ewout Arkes die met zijn fysiek zich direct liet gelden en goed inviel had de gelijkmaker op zijn hoofd maar knikte hard naast.

Protos had de wedstrijd even later kunnen beslissen na een slippertje van Bastiaan Anbergen maar Bastin Kleinheerenbrink hield zijn ploeg op de been. Erik Hein werd nog naar het front gestuurd maar het mocht allemaal niet baten, op basis van instelling trok Protos het duel over de streep.

Wil EMMS kampioen worden dan zal het vanaf het begin van de wedstrijd aanwezig en geconcentreerd moeten zijn. Komend weekend is het elftal van Bert Hendriks vrij, daarna wacht de uitwedstrijd tegen DSC’65 dat al enkele verrassende uitslagen op haar naam heeft staan. EMMS is gewaarschuwd!