EMMS 2 begint 2017 goed en pakt gelijk 3 punten

EMMS 2 is de tweede seizoenshelft goed begonnen en pakt direct drie punten tegen het laag geklasseerde Havelte 2.

Op 4 december stond de wedstrijd Havelte 2 – EMMS 2 al gepland, echter was het toen (bijna) voor niets afgereisd naar Havelte en hoorde destijds dat de wedstrijd niet doorging i.v.m. de slechte condities van het veld. Eén voordeel van deze zondag was toen dat het tweede om 10.15 uur al aan de goudgele rakkers zat.

Afgelopen zondag mocht EMMS wederom de reis maken naar het Drentse Havelte. Dit keer waren de velden wel goedgekeurd (al had het net zo goed niet gekund). Bij afwezigheid van trainer Ben Kleinheerenbrink was het Hans Werink wie deze zondag de scepter zwaaide. Met maar 12 spelers in de selectie moest het zien drie punten mee te nemen naar sportpark De Kei.

Een aantal personen waren afwezig waaronder captain Renco Boertien wie een week ervoor iets te gek had gedaan met zijn dansmoves op de dansvloer tijdens het 44-jarig jubileum van carnavalsvereniging De Turftrappers. Naast Renco waren Sander Pater (weekendje weg), Niek Kosse (iets langer weg) en Thomas van den Berg (feessie) afwezig. Kerwin Jansen zit nog in de ziekenboeg maar was wel aanwezig als razende reporter om de afwezigen op de hoogte te houden. Dennis Werink sloot echter aan bij de 2e selectie. Met onderstaande 11 spelers gingen de manschappen van Hansie Hansie de strijd aan.

Aan het drassige veld was al te zien dat het een zware ochtend zou worden voor EMMS 2, die na het 2-2 gelijkspel aan het begin van het seizoen wat recht had te zetten. Het was even zoeken voor EMMS 2 en dit was in het eerste kwartier goed te merken. Toch was het Elroy Mecklenfeld die de scoorde vroeg opende voor het 2e, een prima pass vanuit het middenveld kwam terecht bij Martijn Eggen die het overzicht behield en de inlopende Elroy bediende. Hierna maakte hij de bal goed af. Fysieke duels werden deze ochtend niet vermeden en het ging van beide kanten dan ook hard tegen hard. Keeper Gerhard Hein had deze ochtend niet veel te doen. Toch kwam na een kleine 30 minutten de 1-1 op het scorebord te staan. De linksbuiten van Havelte gaf de bal op hoop van zegen voor en het was Ronald van der Felz die het van richting veranderde schot achter Gerhard werkte. Na de 1-1 raakte EMMS 2 niet in paniek en kwam het wat beter in de wedstrijd. Op het slechte veld werd er wat meer geprobeerd te voetballen. Vijf minuten voor rust was het dan ook EMMS 2 welke een terechte penalty kreeg. De keeper van Havelte 2 vond onze spits Robin Eggen zo aardig dat hij hem graag even wilde omhelzen. De scheids zag hier een penalty en het was dezelfde Robin Eggen die de bal onberispelijk tegen de touwen joeg.

De 2e helft zette EMMS 2 een tandje bij, echter resulteerde dit niet in een snel doelpunt. Een aantal kansen voor Arjan en Robin werden om zeep geholpen en hierdoor bleef het verschil slechts 1 doelpunt. Havelte 2 kon geen ijzer met handen breken en liep continu tegen de sterk spelende defensie van EMMS 2 op. Na circa 70 minuten werd Elroy Mecklenfeld gevloerd binnen de 16 en wederom was het een penalty. Nadat Robin zijn eerste penalty benutte was het nu wederom “Eitje” die zijn 2e van de dag maakte. Na de 3-1 geloofde Havelte het wel. EMMS 2 werd nog een aantal keren gevaarlijk. Tom Schlepers wist het aluminium nog te raken, maar in een doelpunt resulteerde dit niet.

Na circa 85 minuten vond de matig leidende scheidsrechter het wel goed geweest en kon EMMS 2 met een gerust hart aan het gerstenat.

Volgende week wacht een uitwedstrijd naar Wijster 2 welke vorig jaar met maar liefst 9-0 naar huis werd gestuurd.