EMMS blameert zich tegen Fleringen

Dat het vaak spektakel is op Sportpark de Kei dat bleek afgelopen zondag wel weer, met een matige scheidsrechter, veel passie en doelpunten waren de ingrediënten deze middag wederom aanwezig. Met een legio afwezigen trad EMMS aan tegen Fleringen. Enkele weken terug werd een eenvoudige 0-4 overwinning geboekt. Met name het gemis van de hardwerkende Ewout Arkes kwam deze middag aan het licht.

EMMS begon tam aan de wedstrijd ondanks dat het van Fleringen weinig te duchten had. Door traag de bal te verplaatsen en te weinig actie in de middelste en voorste linie maakte het zichzelf erg moeilijk. Vanuit het niets werden de bezoekers ineens gevaarlijk maar de bal werd van de lijn gehaald door EMMS.

Na een kwartier spelen raakte Maurice Kosse vanuit een vrije trap de lat en wist Ferdy Poelman 1-op-1 met de keeper niet te scoren. Na een half uur spelen ontbrandde het duel eindelijk, na een opstootje uit het niets tussen Jord Anbergen en Martijn Poppink besloot Jord Anbergen zijn tegenstander na te trappen en hij kon met een terechte rode kaart vertrekken.

Het maakte het er voor EMMS niet makkelijker op, ook niet nadat de scheidsrechter een schandalige penalty weggaf. Erik Kosse schampte de bal en kwam bij Emiel Kosse terecht en die kopte vanaf de achterkant op de hand van Erik Kosse. Totaal geen opzet in het spel maar na appelleren van Fleringen en een twijfelmoment besloot hij toch een penalty toe te kennen die onberispelijk werd binnengeschoten. Enkele supporters schreeuwden wat naar de scheidsrechter en nadat ook trainer Berend Oosting werd weggestuurd staakte hij even het duel. Blijkbaar reageert de beste man op het publiek.

In een verder sportieve wedstrijd ging EMMS met tien man juist beter spelen dan met elf, de duimschroeven werden verder aangedraaid en Erik Hein voegde zich bij het middenveld zodat EMMS 3-3-3 ging spelen. Wessel Kriens bleef achter in de kleedkamer ten faveure van Robin Eggen.

Na een uur spelen werd A-junior Sebastian Kleinheerenbrink gebracht voor Robert-Jan Nibourg. Een goede combinatie over de linkerflank werd door Sebastian uitstekend voorgebracht maar de goed spelende Erik Hein knikte de bal van dichtbij over het doel.

Nadat Bastin Kleinheerenbrink redding bracht op een harde poging van Fleringen kwam EMMS twintig minuten voor tijd dan toch op gelijke hoogte. Een corner werd door Ferdy Poelman geheel vrijstaand binnengeknikt, voor de vijfde wedstrijd op rij een doelpunt voor de spits. Een perfecte aanval over veel schijven leek de 2-1 voor EMMS te worden, maar Sebastian Kleinheerenbrink schoot snoeihard over.

EMMS was duidelijk de betere de tweede helft en tien minuten voor tijd beloonde het zichzelf eindelijk, een lange pass van Erik Hein kwam voor de voeten van Maurice Kosse en die vond Robin Eggen voor het doel en die prikte de 2-1 binnen.

Niemand die meer wat gaf voor de kansen van Fleringen kwam bedrogen uit, een vrije bal werd voor de tweede keer ingebracht en door matig verdedigen van EMMS werd het 2-2. EMMS ging verder met aanvallen en ging weer op zoek naar de 3-2, maar de verder matige keeper ontpopte zich tot held door tweemaal katachtig te redden.

In blessuretijd was de energie weg bij EMMS en de laatste counter van de wedstrijd leverde Fleringen zelfs de overwinning op, de middenvelder kon zo doorlopen het strafschopgebied in en punterde de bal hard in het doel. Een 2-3 nederlaag voor EMMS, maar geheel aan zichzelf te danken.

Ondanks een arbitrale dwaling, maar mede door een domme rode kaart en het missen van vele kansen verliest het. Nacompetitie wordt nu een heel lastig verhaal, maar het kan nog alle kanten op in de vierde klasse A.