Strijdend EMMS zorgt voor stunt

Na de twee zware nederlagen tegen Oldenzaal en Reutum stond nu de volgende kraker al op het programma, vanwege festiviteiten bij De Tukkers werd de wedstrijd eerder gespeeld dan gepland. Vanwege de staat van het hoofdveld werd er uitgeweken naar het kunstgrasveld.

Trainer Berend Oosting koos ervoor om defensiever te spelen en het spel bij De Tukkers neer te leggen en gokte op de snelheid van Robin Eggen en Jord Anbergen. In de beginfase liet EMMS duidelijk blijken dat de bezoekers een zware middag te wachten stond, met veel passie en wilskracht ging EMMS de strijd aan. De duels werden niet geschuwd en het spel lag in de beginfase veelal stil zodoende kwam de wedstrijd niet echt op gang.

De Tukkers hadden het meeste balbezit maar ze werden alleen gevaarlijk vanuit stilstaande situaties, de ijzersterk spelende Erik Hein voorkwam een doelpunt door de bal net op tijd te blokken. EMMS probeerde het in de counter, het werd enkele malen dreigend maar echt gevaarlijk werd het niet.

Halverwege de eerste helft liet de scheidsrechter zich foppen door Ewout Arkes zijn tweede gele kaart te geven en moest EMMS het met een man minder doen. De Tukkers probeerden het wel maar mistten de echte overtuiging om de organisatie van EMMS te slechten.

EMMS kreeg vlak voor rust nog een dot van een kans om op voorsprong te komen, Ferdy Poelman, ingevallen voor de geblesseerde Robin Eggen, schoot na een vrije bal tegen de verdediger aan.

Na rust vocht EMMS voor wat het waard was en het middenveld, inmiddels ondersteund door Jord Anbergen, won de meeste persoonlijke duels van De Tukkers waardoor het niet echt onder druk kwam te staan. De eerste grote kans voor de Albergenaren kwam pas halverwege de tweede helft, de bal werd van de zijkant voorgetrokken, belandde bij de aanvaller maar die schoot van dichtbij over.

Het was alle hens aan dak voor EMMS en keeper Bastin Kleinheerenbrink mocht Henry Bosman dankbaar zijn dat hij een bal van de lijn keerde en zodoende nog een ‘clean-sheet’ behield. Nadat De Tukkers ook nog de lat raakte was het hierna de beurt aan EMMS. Een corner kwam voor de voeten van Erik Hein terecht maar hij schoof uit kansrijke positie de bal voorlangs.

EMMS had geduld en gokte op één moment waarbij het misschien toch nog de punten kon pakken. Die kwam in de laatste minuten dan ook. Erik Hein onderschepte de bal in de verdediging en speelde invaller Ramon Schlepers in. Met een knappe steekpass stuurde hij Jord Anbergen de diepte in richting de keeper, hij behield het overzicht en schoof de bal opzij richting Erik Hein en hij bleef na een fantastische run ijskoud en scoorde de 1-0.

EMMS kwam hierna niet echt in de problemen meer en op basis van mentaliteit, instelling en inzet won EMMS verdiend.